افزایش تعداد مصدومان زمین‌لرزه خراسان شمالی به ۲۵ نفر

حدود ساعت ۳:۳۵ بامداد دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ منطقه سنخواست در استان خراسان شمالی را لرزاند

بیشترین خسارت این زمین‌لرزه مربوط به روستای شورک بوده است که ۳۵ واحد مسکونی در آن تخریب شده‌اند- تصویر از خبرگزاری تسنیم

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ایران، از افزایش تعداد مصدومان زمین‌لرزه سنخواست خراسان شمالی به ۲۵ نفر خبر داد. در ارزیابی‌های پیشین مسئولان محلی خراسان شمالی تعداد مصدومان ابتدا سه نفر و سپس ۱۴ نفر اعلام شده بود.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، حدود ساعت ۳:۳۵ بامداد دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ منطقه سنخواست در شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی را لرزاند. تا ساعت دو بعدازظهر این زمین‌لرزه بیش از ۲۰ پس‌لرزه داشت که کانونشان در مناطق شوقان و سنخواست شهرستان جاجرم بود و شدیدترین آن‌ها به بزرگی ۵.۴ حدود دو ساعت پس از زمین‌لرزه اصلی رخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته ولی‌پور، از ۲۵ نفر مصدوم این زمین‌لرزه، ۲۴ نفرشان حین فرار به‌علت ترس و یک نفر هم درپی ریزش آوار مصدوم شده است.

تقی دولت‌آبادی، رییس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که از ۲۵ مصدوم این زمین‌لرزه، ۲۳نفر به‌صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند، اما دو نفر از مصدومان در بیمارستان تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند.

بنابر گزارش‌ها بیش از ۳۰ شهر و روستا در سه شهرستان‌ جاجرم، بجنورد و گرمه خراسان شمالی در نزدیکی مراکز این زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های آن قرار داشتند که هفت روستای برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب، مشما و روستاهای قزل الحصار بالا و پایین از توابع گرمه بیشترین آسیب را دیده‌اند. بیشترین خسارت مربوط به روستای شورک بوده است که ۳۵ واحد مسکونی در آن تخریب شده‌اند.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ۴۰ دستگاه چادر امدادی در میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است. 

وقوع پس‌لرزه‌ها در ساعت‌های پس از زمین‌لرزه اصلی موجب نگرانی ساکنان برخی مناطق شهرستان‌های گرمه و جاجرم از احتمال رخ‌دادن یک زمین‌لرزه بزرگ دیگر شد؛ بسیاری از ترس زلزله منازل خود را ترک کردند و به خیابان‌ها و بوستان‌ها آمدند.