رابطه جنسی با یکی از کارمندان مایکروسافت، معمای طلاق بیل و ملیندا گیتس

گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ تأسیس کرد و در سن ۳۱ سالگی به جوانترین میلیاردر جهان تبدیل شد

بیل گیتس و همسر سابقش ملیندا - John Lamparski / AFP

در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ گزارش شد که بیل گیتس در سال ۲۰۰۰ خواستار برقراری رابطه با یکی از کارمندان زن این شرکت بوده است. این کارمند در نامه‌ای خطاب به هیئت مدیره این شرکت ادعا کرده بود سال‌ها با آقای گیتس رابطه جنسی داشته است.

این زن که مهندس این شرکت بوده، از ملیندا، همسر بیل گیتس خواسته بود نامه او را بخواند، هرچند مشخص نیست که این اتفاق واقعاً رخ داده است یا خیر.

اعضای هیئت مدیره مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۹ یک شرکت حقوقی استخدام کردند تا تحقیقاتی مستقل را در مورد ادعاهای این زن آغاز کند. مدیران این شرکت در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفتند که بیل گیتس پس از طرح این اتهامات، باید از حضور درهیئت مدیره کناره گیری کند.

با آغاز این تحقیقات، بیل گیتس ناگهان از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا داد. وی همان روز اعلام کرد که از سمت خود در هیئت مدیره Berkshire Hathaway نیز کنار می‌رود و علت کناره‌گیری‌اش را پرداختن به فعالیت‌های بشردوستانه عنوان کرد.

سخنگوی بیل گیتس می‌گوید تصمیم گیتس برای کناره‌گیری از هیئت مدیره به هیچ وجه ارتباطی با رابطه جنسی با کارمند شرکت مایکروسافت نداشت. به گفته او این ماجرا تقریباً ۲۰ سال پیش رخ داد و کاملا دوستانه به پایان رسید. 

سخنگو در اینباره همچنین به بیانیه مارس ۲۰۲۰ در مورد تصمیم گیتس برای استعفا از هیئت مدیره برای فعالیت‌های خیرخواهانه اشاره کرد. بر اساس اعلامیه مطبوعاتی آن زمان، گیتس در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا داد تا زمان بیشتری را به امور بشردوستانه از جمله بهداشت جهانی، توسعه، آموزش و مقابله با تغییرات آب و هوا اختصاص دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۱۱ جفری اپستین، بودجه‌ای را به بنیاد گیتس و جی پی مورگان اختصاص داد و گیتس و اپستین با هم ملاقات کردند.

او یک سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی متهم به سوءاستفاده جنسی از دختران نابالغ بود و هنگام ملاقات با بیل نیز یک سال را بر اساس همین اتهامات در زندان گذرانده بود.

جزئیات دوستی این دو در سال ۲۰۱۹ توسط نیویورک تایمز منتشر شد و به دنبال آن ملیندا مشاوره با وکلای طلاق را آغاز کرد. وال استریت ژورنال در تاریخ ۹ می گزارش کرد که ظاهرا ملیندا گیتس نگران رابطه اپستین با بیل بود.

اپستین در سال ۲۰۱۹ در زندان خودکشی کرد. یک روز پیش از این اتفاق، دادستان نیویورک با استناد به مدارک تازه، اتهام‌های جنسی دیگری را در پرونده‌ای جدید علیه او مطرح کرده بود که در صورت محکومیت او را با مجازاتی سنگین مواجه می‌کرد.

بیل گیتس در حالی همچنان هرگونه رابطه تجاری یا دوستی با اپستین را انکار می‌کند که گزارشی در روزنامه دیلی بیست حاکی از آن است که او بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ بارها با اپستین ملاقات کرده است.

بیل گیتس در سال ۱۹۵۵ در سیاتل متولد شد. پدرش وکیلی برجسته بود و مادرش از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های هلدینگ مالی. او برای تمرکز بر مایکروسافت در دهه ۱۹۷۰ از دانشگاه هاروارد انصراف داد.

گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ تأسیس کرد و در سال ۱۹۸۷ در سن ۳۱ سالگی به جوانترین میلیاردر جهان تبدیل شد. بر اساس رتبه بندی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی او بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

او در اوایل دهه ۱۹۹۰ با ملیندا ازدواج کرد. ملیندا در سال ۱۹۶۴در تگزاس متولد شد. او قبل از پیوستن به مایکروسافت در سال ۱۹۸۷ در دانشگاه نخبگان دوک در کارولینای شمالی تحصیل می‌کرد.

اوایل ماه می، بیل و ملیندا گیتس اعلام کردند که پس از ۲۷ سال ازدواج طلاق می گیرند اما به کار با یکدیگر در بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه در جهان ادامه خواهند داد. 

بیل و ملیندا در بیانیه‌ای مشترک نوشتند «ما تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم. دیگر باور نداریم که می‌توانیم به عنوان یک زوج با هم رشد کنیم.»

بیشتر از زندگی