ممنوع‌الخروج شدن همسر ظریف دروغ است

اخیراً اخباری در فضای مجازی منتشر شد که از سفر همسر محمدجواد ظریف به دبی ممانعت به عمل آمده است

سخنگوی وزارت خارجه ممنوع الخروجی همسر طریف را تکذیب کرد - عکس از اعتماد

در میانه سفر محمدجواد ظریف به کشورهای منطقه و اروپا، شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی و از سوی کاربران اصولگرا منتشر شد که در آن ازممنوع الخروجی همسر ظریف خبر می‌داد. این شایعه آنقدر دست به دست چرخید که سخنگوی وزارت خارجه را به واکنش واداشت. سعید خطیب‌زاده، با اشاره به خبر منتشر شده درباره ممنوع‌الخروج شدن همسر ظریف گفت: «همسر آقای ظریف همراه ایشان در سفر سوریه و ادامه سفر بوده و این اخبار کاملاً کذب است.»

اخیراً اخباری در فضای مجازی منتشر شد که از سفر همسر محمدجواد ظریف به دبی ممانعت به عمل آمده است. برخی نیز این موضوع را در راستای سخنان رهبر جمهوری اسلامی و انتشار فایل صوتی ظریف تحلیل کردند.

پیشتر و در همین رابطه، خبرگزاری ایسنا از قول یک منبع آگاه در قوه قضاییه که هویت او را فاش نکرده است گزارش داد، ۱۵ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر خبرنگار ریاست جمهوری با ظریف در پرونده انتشار آن اظهارات ممنوع الخروج شدند.

یک منبع مطلع در قوه قضاییه به خبرگزاری صداوسیما نیز گفته است، حدود ۲۰ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با وزیر خارجه در پرونده انتشار صوت محرمانه، از سوی دستگاه قضایی ممنوع الخروج شدند.

به نظر می‌رسد این واکنش‌ها در راستای سخنان رهبر جمهوری اسلامی صورت گفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیت‌الله علی خامنه‌ای، در سخنرانی خود به گفته‌های محمدجواد ظریف، در فایل صوتی افشا شده از او، حمله کرد و گفت: «از برخی از مسئولان کشور صحبت‌هایی شنیده شد که مایه تأسف و تعجب است. شنیدیم که رسانه‌های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم پخش کرده‌اند ... برخی از این صحبت‌ها تکرار حرف‌های دشمنان و آمریکاست.»

انتشار فایل صوتی اظهارات جنجالی جواد ظریف در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نقش سپاه و روسیه در تخریب برجام و انتقاد از نادیده‌گرفتن منافع ملی از سوی قاسم سلیمانی، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

مصاحبه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی که در روز ششم اسفند سال ۱۳۹۹ و در قالب برنامه‌ای با عنوان «تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» ضبط شده بود، اخیراً توسط رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد.

در این مصاحبه که بخش‌هایی از آن به‌صورت فایل صوتی در رسانه‌ها منتشر شده، آقای ظریف می‌گوید که دست و پای وزارت خارجه در تصمیم‌گیری بسته است و نیروهای نظامی و امنیتی حرف آخر را در این زمینه می‌زنند. او همچنین توضیح می‌دهد که قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، چگونه در عمل سیاست ایران در مورد سوریه را تعیین می‌کرد. او در طول مصاحبه از سعید لیلاز می‌خواهد که بخش‌هایی از گفته‌هایش را منتشر نکند.