پلیس امنیت اقتصادی: استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است

«صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند»

از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰ نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده است - Martin BUREAU / AFP

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به غیرقانونی بودن استخراج بیت‌کوین گفت: «با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.»

به گزارش ایسنا، علی ولی‌پور گودرزی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل پلیس امنیت اقتصادی فاتب برگزار شد، اظهار داشت از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰ نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده، این افراد این کار را در مزارع یا ساختمان‌های مسکونی انجام می‌دادند.

او در ادامه به مسئله معاملات رمزارزها پرداخت و آن را غیرقانونی خواند. به گفته ولی‌پور گودرزی صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند اگرچه هنوز مجوزی برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور صادر نشده است.

پیش‌تر در زمستان سال گذشته و در پی قطعی برق در برخی شهرهای کشور، روابط عمومی شرکت توانیر فعالیت مزارع بیت‌کوین را عامل این موضع عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از آن نیز پایگاه خبری تجارت نیوز در گزارشی، به حضور چین در مزارع بیت‌‌‌‌‌کوین رفسنجان و مصرف بالای این مزرعه برای استخراج بیت‌‎کوین اشاره کرده بود.

استخراج غیرقانونی رمزارزها در مرغداری‌‌ها نیز ردیابی شده است. پیش‌تر هم خبرهایی از وجود مزارع بیت‌‌‎کوین در ساختمان‎‌های مساجد، مزارع و حتی صداوسیمای ایران منتشر شد. ارزان بودن برق در ایران به دلیل بهره‌‎مندی از یارانه‌‎های دولتی، زمینه‌ساز رونق گرفتن تجارت رمزارز در کشور شده است. در این میان، برخی کشورها نیز با هدف سرمایه‎‌گذاری در ایران، برای ایجاد مزرعه استخراج بیت‌‎کوین تلاش بسیار می‌‎‌کنند. ترکیه و چین از اصلی‌‌‎ترین کشورها در این زمینه محسوب می‌‎شوند.

بیشتر از اقتصاد