زندانیان مسکو صاحب «لندن کوچک» با باجه‌های قرمز تلفن می‌شوند

زندانیان می‌توانند طوری با جهان بیرون در ارتباط باشند که انگار در لندن هستند

از وقتی گوشی همراه هوشمند به بازار آمده باجه‌های تلفن لندن از دور خارج شده است- LEON NEAL / AFP

زندانی در روسیه نمونه‌هایی از باجه‌های قرمز تلفن بریتانیایی نصب کرده تا زندانیان بتوانند با خانواده و دوستانشان در تماس باشند و نقش ساعت بیگ‌ بن (Big Ben)  را بر دیوار زندان حک کرده است.

سازمان خدمات زندان‌های روسیه (گافسین) عکس‌هایی از باجه‌های قرمز تلفن منتشر کرد که به دست زندانیان منطقه سیبری ساخته شده و در حقیقت واقعی هستند. بدین ترتیب زندانیان می‌توانند طوری با جهان بیرون در ارتباط باشند که انگار در لندن هستند.

تلفن‌های درون این باجه‌ها حتی صفحه نمایش برای پخش ویدیو هم دارد و بدین ترتیب از قوم و خویش بریتانیایی خود پیشرفته‌تر است. از وقتی گوشی همراه هوشمند به بازار آمده باجه‌های تلفن لندن از دور خارج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد روس‌ها شیفته خانه‌های سبک انگلیسی‌، محوطه‌های چمن و میخانه‌های آنجا و خرید در لندن هستند، اما این سلیقه حالا به زندان شماره ۸ در منطقه نوووسیبیرسک نیز رسیده است.

هم‌زمان، چنان که در تارنمای گافسین آمده، دیوارنگاره‌ای از وست‌مینیستر نیز «برای هرچه شبیه‌تر شدن فضای این زندان به لندن» بر دیوار حک شده است.

اولگ اوگولیا، سخنگوی گافسین، در مصاحبه با تارنمای محلی ان‌جی‌اس‌دات‌آر‌یو (ngs.ru) گفت زندانیان این زندان به ذوق هنری‌شان معروف‌ هستند.

در گذشته نیز مجموعه‌ای شامل فواره‌های کوچک و مدل‌های کوچکی از هواپیماها، موشک‌ها و روبوت‌های صنعتی ساخته بودند که همه را در نزدیکی ساختمان‌های عمومی به نمایش گذاشته‌ایم.

یکی از کاربران روس در توییتر به شوخی در مورد این طرح نوشته بود: «مامان، بابا کجاست؟... رفته لندن پسرم.»

© The Independent

بیشتر از جهان