موجودی واکسن خوزستان به پایان رسید

آزمایش کرونای دو خدمه کشتی برزیلی مثبت اعلام شد

در استان خوزستان تاکنون ٧۴ درصد گروه سنی ٨٠ سال به بالا، ۶٧ درصد افراد بین ٧۵ تا ٨٠ سال و ٣۶ درصد افراد ٧٠ تا ٧۵ سال واکسینه شده‌اند- عکس از تسنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه موجودی واکسن در خوزستان به پایان رسیده است، گفت به‌محض رسیدن واکسن به استان خوزستان، واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور اظهار داشت در استان خوزستان تاکنون ٧۴ درصد گروه سنی ٨٠ سال به بالا، ۶٧ درصد افراد بین ٧۵ تا ٨٠ سال و ٣۶ درصد افراد ٧٠ تا ٧۵ سال واکسینه شده‌اند.

او همچنین به آزمایش از اتباع خارجی که وارد بندرهای ایران می‌شوند نیز اشاره کرد و گفت که حدود ١٠ روز پیش یک کشتی از برزیل وارد استان خوزستان شده بود که دو مورد تست مثبت در میان خدمه این کشتی برزیلی مشاهده شده است.

پیش‌تر با شیوع کرونای جهش‌یافته در هند و آفریقا نسبت به بسته شدن مبادی ورودی کالاها از مقاصد این کشورها که عموماً در استان‌های جنوبی کشور قرار دارند هشدار داده شده بود.

شکرالله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان چندی قبل در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما نسبت به ورود خدمه کشتی‌های باری به بنادر آبادان، خرمشهر و شادگان واکنش نشان داده بود و از مسئولان درخواست کرده بود تا آمد و شدها در این بنادر ممنوع اعلام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درحالی‌که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران از مرز ۷۶ هزار نفر گذشته و برخی کشورهای جهان در مراحل پایانی واکسیناسیون عمومی هستند، هنوز نه‌تنها همه افراد بالای ۸۰ سال در ایران واکسن دریافت نکرده‌اند که بسیاری از آن‌ها نیز پس از انتظار در صف‌های طولانی دریافت واکسن دست‌خالی به خانه بازگشته‌اند.

فعلاً از واکسن داخلی که طبق وعده مقامات باید در بهار به تولید انبوه می‌رسید نیز خبری نیست. معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: «پیش‌بینی می‌شود واکسن ایرانی رازی «کوو پارس» از اوایل شهریور ماه وارد بازار شود و در اختیار مردم قرار گیرد.»

به گفته رئیس‌کل نظام‌پزشکی کشور، ساخت واکسن داخلی «برکت» نیز با مشکل مواجه شده است و دیرتر آماده خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، روز گذشته بر اثر کرونا ۳۰۳ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که این تعداد مجموع درگذشتگان ناشی از کرونا در کشور را به ۷۶,۹۳۶ نفر رسانده است.