صبا کردافشاری نهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت

خانم کردافشاری در اعتراض به حجاب اجباری، دست به اعتراض زده بود

صبا کردافشاری در اعتراض به فشار بر مادرش، دست به اعتصاب غذا زده است - twitter:@iran_e_sabz

اعتصاب‌غذای صبا کردافشاری وارد نهمین روز خود شد. او از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به افزایش فشار‌ها بر خانواده و با خواسته آزادی مادرش، اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش هرانا، خانم کردافشاری پیش‌تر چندین بار دچار خونریزی معده شده که نگرانی‌ها بابت سلامت او را افزایش داده است.

راحله احمدی، مادر صبا کردافشاری روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه، پس از پایان ایام مرخصی و به دنبال مخالفت مسئولان با درخواست تمدید مرخصی، به زندان اوین بازگشت. راحله اصل احمدی، مادر صبا کردافشاری آذرماه ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند» و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی مجموعا به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شد.

او پیش‌تر در نامه‌ای از فرزندش خواسته بود تا به اعتصاب غذا پایان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در این باره نوشت: «شنیده‌ام که برای پشتیبانی از آرمانت به نخوردن خوراک دست زده‌ای، با آنکه همه کسانی که تو را می‌شناسند، می‌دانند چگونه در استواری اندیشه‌ات پابرجایی ولی آیا دمی بر آنچه بر تندرستی‌ات خواهد گذشت اندیشیده‌ای؟ دخترم با داشتن درد معده و ناراحتی گوارشی این نخوردن چون زهری در سراسر پیکرت خواهد نشست و خدایی ناکرده بیمارت خواهد ساخت. من در این دم که می‌نویسم تنها به خود نمی‌پردازم بلکه به تو و پیامدهای این نخوردن‌هایت می‌پردازم که توان از تو خواهد ستاند و من و پدر و خواهرت را نگران و آشفته حال خواهد کرد و همه می‌دانند که تو برای بیدادگری‌هایی که بر زندانیان سیاسی بار می‌شود با سکوت خود خروشانه فریاد می‌کشی و امروز بانگ بلندی شده‌ای.»

صبا کرد افشاری از مخالفان حجاب اجباری در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در خانه خود بازداشت و به زندان منتقل شد. او نهایتاً در تاریخ ۵ شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام  «اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده‌روی بدون حجاب» ، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری همراه با محرومیت‌های اجتماعی دیگر محکوم شد.