طرفداران سیندی کرافورد از او در اینستاگرام دفاع کردند

منتقدان کرافورد می‌گویند: با این سن خجالت نمی‌کشی بیکینی می‌پوشی؟

FRANCOIS GUILLOT / AFP

سیندی کرافورد، سوپرمُدل پیشین، پس از اینکه عکسی از خودش با بیکینی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت، با انبوهی از نظرات سرزنش‌کننده مواجه شد.

سیندی کرافورد ۵۳ ساله، که مادر دو فرزند است، روز پنجشنبه تصویری از خودش در اینستاگرام منتشر کرد. در این عکس، بیکینی به تن داشت و با کلاه حصیری و عینک آفتابی به ستون چوبی کنار دریاچه تکیه داده بود و از تعطیلات تابستانی‌اش لذت می‌برد. زیر عکس نوشته بود: «کمی از نور دریاچه» و شکلک تلألؤ آفتاب را هم کنار این زیرنویس گذاشته بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A little bit of lake light

A post shared by Cindy Crawford (@cindycrawford) on

در کنار صدها تعریف و تمجید از این عکس، بد و بیراه‌های اوباش اینترنتی نیز فراوان بود. یکی نوشت: «وقتشه که ول کنی، کار از کار گذشته» . یکی دیگر نوشت: «برای این یک کار یک خورده پیری . . .» سومی نوشت: «شما دیگه پیری. فکر نمیکنم در عالم واقع زندگی کنی».

دوستان مشهور کرافورد برای مقابله با این نظرات منفی سریعاً به مخالف‌خوانان پاسخ دادند.

هلنا کریستینسن، مدل پیشین، نوشت: «و هنوز این همه باحرارتی. کایا گربر، دختر کرافورد که خود نیز مدل است، نوشت: «خیلی زیب» ریتا ویلسون بازیگر اضافه کرد: «زیبایی» و لیزا رینا، چهرۀ مشهور تلویزیونی، برای کرافورد شکلک آتش گذاشت.

تعدادی از هواداران کرافورد نیز به نظرات منفی حمله و از سوپرمدل تمجید کردند که ثابت کرده است «سن فقط یک عدد است».

یکی از حامیان او نوشت: «ادامه بده سیندی . . . آنها حسودند. من ۸۰ ساله‌ام. وقتی ۵۶ ساله بودم بیکینی پوشیدم و در یونان شنا کردم، اما هیکلم به خوبی تو نبود . . . تو میترکونی». 

دیگری نوشت: «شما شگفت انگیز به نظر میرسید. من دلیل نظرات منفی دربارۀ انتخاب شما برای انتشار این عکس را نمیفهمم. من در اروپا زندگی می کنم و بسیاری از زنان بالای ۵۰ سال بیکینی می‌پوشند.»

اوایل سال جاری، کرافورد از اوباش اینترنتی سن‌گرایی گفت که ادامه فعالیت او در مقام مدل را در سن ۵۳ سالگی شرم‌آور می‌خوانند.

این سوپرمدل دهۀ نود میلادی در ماه ژوئن در میزگردی به میزبانی مجلۀ صنعت مُد WWD شرکت کرد و از محصولات ضدپیری و مراقبت از پوستی سخن گفت که با نام «زیبایی معنادار» به بازار فرستاده است. طی بحث، کرافورد دربارۀ مسئله تبعیض سنی در صنعت مدل صحبت کرد و توضیح داد که چرا فکر میکند طرح انواع متفاوتی از زیبایی مهم است.

کرافورد گفت: «می‌خواهیم نشان دهیم زنان ۵۳ ساله، و کریستی تورلینگتون که تازه ۵۰ ساله شده است، هنوز زیبایی‌هایی خاص خودشان دارند».

او مشخصاً به عکس سیاه‌وسفید برهنه‌ای از خود اشاره کرد که در آن زمان به تازگی در اینستاگرام منتشر کرده بود و اینکه پیامد چنان کاری دریافت نظرات منفی هوادارانش بوده است.

کرافورد گفت: «به خاطر می‌آورم یکی از اوباش اینترنتی، که به نظر می‌آید زیاد هم هستند، در اینستاگرام نظری با این مضمون نوشت که ’اَه، چرا هنوز با این سنت این کارها را می‌کنی؟‘ و فکر کردم آیا سنی وجود دارد که در آن، برهنگی زیبا نباشد؟ سن فقط موجد نوع دیگری از زیبایی است: و این یکی از دلایلی است که من هنوز به شغل مدل بودن ادامه می‌دهم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی