قهرمانی در اروپا برای یونایتد از شکست مقابل لیورپول مهم‌تر است

مسابقه‌ای که هفته گذشته با آشوب تماشاگران یونایتد و حضور آنها در زمین مسابقه پیش از شروع بازی لغو شده بود، با یک هفته تاخیر برگزار شد

الکساندر آرنولد و اریک بائی مدافعان لیورپول و یونایتد - PETER POWELL / POOL / AFP

دومین باخت پیاپی برای یونایتد پس از شکست مقابل لسترسیتی این‌بار مقابل لیورپول رقم خورد.

مسابقه‌ای که هفته گذشته با آشوب تماشاگران یونایتد و حضور آنها در زمین مسابقه پیش از شروع بازی لغو شده بود، با یک هفته تاخیر برگزار شد و به دلیل فشردگی مسابقات با یک فاصله دو روزه پس از مسابقه با تیم لستر برگزار شد.

سولسشر برای این بازی مهم مجبور شده بود تا در مسابقه مقابل لسترسیتی از بازیکنان اصلی خود استفاده نکند و با ترکیبی از بازیکنان ذخیره بازی را مقابل لستر واگذار کرد.

مسابقه یونایتد با لیورپول از مهم‌ترین مسابقات در کشور انگلستان است و به شهرآورد شمال غرب انگلستان نیز معروف است و نتیجه گرفتن در این مسابقه برای هر یک از تیم‌ها بسیار مهم است و حکم مرگ و زندگی دارد. این بازی برای لیورپول از حساسیت بیشتری برخوردار بود و برای رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه لازم بود که شاگردان کلوپ در این بازی به پیروزی برسند.

در آن طرف نیز یونایتد با قبول شکست مقابل لسترسیتی، قهرمانی منچسترسیتی را در مسابقات لیگ برتر انگلستان مسجل کرد و به نظر می‌رسید دیگر برای رقابت در لیگ از انگیزه زیادی برخوردار نیستند و تمام هدفشان روی مسابقه پایانی در لیگ اروپا متمرکز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منچستر در این مسابقه بازی را در اولدترافورد چهار بر دو به لیورپول واگذار کرد و در حالی که هری مگوایر، مدافع و کاپیتان خود را در اختیار نداشت در خط دفاعی مشکلات بسیار زیادی داشت و باز هم نشان داد که آنها به یک مدافع باتجربه غیر از مگوایر احتیاج دارند.

سولسشر ترجیح داد در این مسابقه از مگوایر آسیب‌دیده استفاده نکند و به نظر می‌رسد در بازی هفته آینده مقابل فولهام نیز این بازیکن حاضر نخواهد بود تا بتواند در دیدار پایانی لیگ اروپا حضور داشته باشد.

ادیسون کاوانانی که به تازگی قرار داد خود را برای یک فصل دیگر با یونایتد تمدید کرده است نیز در این مسابقه نمایش متوسطی از خود نشان داد و موفق به بازکردن دروازه لیورپول نشد. سولسشر امیدوار است تا کاوانی در دیدار پایانی لیگ اروپا نمایش بهتری داشته باشد؛ چراکه او بهترین گلزن یونایتد در این مسابقات است و توانسته پنج گل را به ثمر برساند و با زدن دو گل در مسابقه پایانی می‌تواند به عنوان بهترین بازیکن و آقای گل مسابقات لقب بگیرد.

پیش از بازی مقابل لیورپول نیز بار دیگر تماشاگران معترض یونایتد بیرون ورزشگاه حضور داشتند و تصمیم به برهم زدن برگزاری این مسابقه را داشتند که با دخالت پلیس موفق به انجام این کار نشدند.

مسابقه پایانی مقابل ویارئال در لیگ اروپا شاید مهم‌ترین مسابقه آنها در این فصل از رقابت‌ها باشد، اما چیزی که مشخص است قهرمانی در این رقابت‌ها نیز نمی‌تواند سبب فروکش‌کردن خشم هواداران یونایتد شود و آنها خواستار ترک مالکان آمریکایی تیم هستند.

با توجه به ماندن کاوانی در یونایتد احتمال حضور رونالدو نیز در تیم سابقش منتفی به نظر می‌رسد. گلیزرها تصمیم داشتند تا با آوردن او به اولدترافورد مقداری از اعتراض‌ها را خاموش کنند اما به نظر می‌رسد که آنها تمایل کمتری به خرج کردن پول برای این تیم پرطرفدار دارند و برای آوردن رونالدو به یونایتد باید مبلغ زیادی را به یووه بپردازند.

بیشتر از ورزش