کابل حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه افغانستان خواهان قطع فوری خشونت‌ها شده است

دولت افغانستان برای همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت حملات اسرائیل بیانیه داده است - MOHAMMED ABED / AFP

دولت افغانستان در منازعه جاری بین اسرائیل و فلسطین، از فلسطینیان حمایت کرده و آنچه را حملات و تجاوز‌های اسرائیل به مردم فلسطین خوانده، محکوم کرده است.

حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان، در تماس تلفنی با ریاض مالکی وزیر خارجه اداره خودگردان فلسطین، گفته است که افغانستان «خشونت‌ورزی و تجاوز در قلمروی فلسطین را محکوم می‌کند».

او در توییتی می‌نویسد: «من همچنان پیام تسلیت جلالت‌‌مآب اشرف غنی در مورد کشتار ده‌ها نفر را می‌رسانم و با مردم فلسطین ابراز همبستگی می‌کنم. ما خواهان قطع فوری خشونت‌ هستیم.»

وزارت خارجه افغانستان همچنین می‌گوید که حمله‌های خونبار در فلسطین برای کشورهای اسلامی و ملت‌های صلح‌دوست، پذیرفتنی نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه، در تماس تلفنی از اشرف غنی خواسته بود که حملات اسرائیل به غزه را محکوم و با فلسطینیان ابراز همبستگی کند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، نیز در پیام توییتری می‌گوید که لازم است مسلمانان برای نشان دادن همبستگی با مردمان کشمیر و فلسطین که با «سرکوب ظالمانه» نیروهای اشغالگر مواجه هستند، ایستادگی کنند. او می‌گوید رفتار با مردمان این سرزمین‌ها نقض آشکار قوانین بنیادی حقوق بشری است.

دست‌کم ۱۴۰ نفر از زمانی که تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینیان به خشونت گراییده است در غزه کشته شده‌اند. از سوی دیگر، در اسرائیل نیز دست‌کم ۸ نفر در حملات گروه حماس کشته شده‌اند. بسیاری از قربانیان دو طرف غیرنظامیان هستند.

بیشتر از جهان