تهدید جمهوری‌خواهان به ایجاد حزب جدید انتقاد ترامپ را برانگیخت

بیش از ۱۵۰ عضو ارشد جمهوری‌خواه تهدید کرده‌اند در صورتی که ترامپ از حزب اخراج نشود، حزب جدیدی راه‌اندازی خواهند کرد

ترامپ وبلاگ شخصی‌اش را در پی حمله ۶ ژانویه هوادارانش به ساختمان کنگره و ممنوعیت حضور او در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده است‌ـ ALEX EDELMAN / AFP

دونالد ترامپ بیش از ۱۵۰ تن از مقام‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه را که تهدید کرده‌اند در صورت عدم اخراج او، یک حزب جدید تشکیل خواهند داد، به باد انتقاد گرفته است. 

این گروه به رهبری منتقدان ترامپ، اوان مک مالین و مایلز تیلور، خواهان اصلاحاتی عمده در حزب هستند. 

این حرکت در پی اخراج لیز چِینی، نماینده ایالت وایومینگ، از مقام ارشدش در حزب جمهوری‌خواه صورت گرفته است که از دونالد ترامپ برای ادعای بی‌اساس او پیرامون تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ انتقاد کرده است.  

آقای مک مالین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در جایگاه نامزد مستقل شرکت کرد و آقای تیلور رئیس سابق امنیت ملی در دولت آقای ترامپ است که مقاله «ناشناس» را در نشریه نیویورک تایمز منتشر کرد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جورج کانوِی، همسر کِلیَن کانوی، مشاور سابق کاخ سفید، نیز یکی از اعضای این گروه جدید است. او می‌گوید این گروه یک حزب جدید سیاسی نبوده بلکه یک جنبش است.

در میان دیگر جمهوری‌خواهانی که به این گروه پیوسته‌اند باید از بیل وِلد، فرماندار سابق ماساچوست و مارک سَنفورد، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، نام برد.

از ۲۷ عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا، باربارا کامستاک، چارلی دِنت، پل میچل و دیوید دورن برگر در این گروه قرار دارند.

دیگر اعضا شامل آنتونی اسکارموچی، رئیس سابق ارتباطات کاخ سفید، الیزابت نیومن، مقام سابق اداره امنیت ملی و جان میتنیک، مشاور سابق وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی است.

دونالد ترامپ در وبلاگ جدیدش از آقای تیلور و گروه جدید انتقاد کرده و نوشته است: «او (تیلور) مردی متظاهر است که احتمالا از او به دلیل محتوای جعلی کتابش و محتوای جعلی سرمقاله «ناشناس» (در نیویورک تایمز) که موجب تحریکات شدید خیانتکارانه شد، شکایت خواهد شد. مایلز تیلور و سایر بازندگان «راینو» (اصطلاحی عامیانه در توصیف جمهوری‌خواهانی که فقط به‌اسم عضو این حزب‌اند اما اعتقاد و رفتار سیاسی‌شان با حزب مخالف، دموکرات، مطابقت دارد) مثل تام ریج، کریستین تاد ویتمن و باربارا کامستاک دیوانه به بایدن رای دادند و حالا ببینید چه کرده‌اند – یک حکومت سوسیالیستی با مرزهای در حال فروپاشی، مالیات‌های سنگین و رشته‌های طولانی مقررات، ناآرامی در خاورمیانه و صف‌های طولانی در پمپ‌‌بنزین‌ها.»

ترامپ گفت: «او حتی مردهایی را به ما عرضه کرده است که در بازی‌های زنانه رکورد می‌شکنند. این چه فاجعه‌ای برای کشور ما بوده است!»

آقای ترامپ این وبلاگ را در پی حمله ۶ ژانویه هوادارانش به ساختمان کنگره و ممنوعیت حضور او در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان