شاهزاده هری برای اقامت در آمریکا به ویزا نیاز دارد؟

شاهزاده هری از نظر قانونی ملزم به پرداخت مالیات فدرال ایالات متحده و مالیات ایالت کالیفرنیا است

آیا شاهزاده هری به سادگی برای شهروندی ایالات متحده درخواست خواهد داد؟-FADEL SENNA / AFP

بیش از یک سال از زمانی می‌گذرد که دوک و دوشس ساسکس بریتانیا را به مقصد ایالات متحده ترک کردند و از اوت ۲۰۲۰ مقیم شهر مونته‌سیتو ایالت کالیفرنیا شدند.

بعد از سالی پرتلاطم که شاهد کناره گیری این زوج از وظایف سلطنتی خود بود، مگان گفت در تابستان ۲۰۲۰ سقط جنینی که حامله بوده را تجربه کرده و خبر حاملگی فرزند دوم این زوج منتشر شد، سالی که شاهزاده فیلیپ درگذشت و در آن مصاحبه‌ای پرسروصدا با اپرا وینفری داشتند، بالاخره شاهزاده هری تایید کرد شغل جدیدی را پذیرفته است.

در ماه مارس اعلام شد هری نقش مامور ارشد تاثیر را با شرکت سلامت روانی و حمایتگری «بترآپ» پذیرفته است.

به عنوان بخشی از مسئولیت‌های این نقش از دوک انتظار می‌رود علنا به ترویج و حمایتگری از مسائل مرتبط به سلامت روانی بپردازد و همچنین در طرح‌های دیگری نظیر تصمیم‌گیری درباره استراتژی محصولات و تعیین کمک‌های مالی خیریه شرکت ایفای نقش کند.   

او به نشریه وال استریت ژورنال که اولین رسانه‌ای بود که این خبر را منتشر کرد گفت: «بنا دارم به تاثیر گذاری بر زندگی افراد کمک کنم. حمایتگری از پیش فرصت‌های بی‌پایانی را برای توسعه شخصی، افزایش آگاهی و کلا زندگی بهتر افراد فراهم می‌آورد.»

اما شغل جدید چه دلالتی بر وضعیت شهروندی او در ایالات متحده خواهد داشت و آیا شاهزاده باید مالیات بپردازد؟ هر آنچه می‌دانیم را در ادامه ببینید.

آیا شاهزاده هری مالیات ایالات متحده را خواهد پرداخت؟

طبق قوانین اداره خدمات درآمد داخلی، شاخه‌ای از دولت ایالات متحده که با مالیات سروکار دارد، قانون ۱۸۳ روز تاخیر بدان معنی است که شاهزاده هری از نظر قانونی ملزم به پرداخت مالیات فدرال ایالات متحده و مالیات ایالت کالیفرنیا است. چرا که بعد از زندگی در کشور برای ۱۸۳ روز طی سه سال متمادی، مشمول «آزمایش حضور قابل توجه» [در کشور] می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویکتور ای جارامیلو، وکیل متخصص مالیات از شرکت وکلای کاپلین اند درازدیل به ایندیپندنت گفت: «معمولا یک تبعه ثروتمند غیر شهروند ایالات متحده که به امریکا مهاجرت می‌کند امور مالیاتی خود را از پیش پی می‌گیرد تا مطمئن شود به پرداخت مالیات زیاد و اضافی دچار نخواهد شد. نکته جالب برای فردی نظیر هری درباره تمام اطلاعات تکمیلی است که باید به اداره خدمات درآمد داخلی ارائه کند. برای مثال، اگر او مبلغی از طرف بنیادی دریافت کند که او یکی از افراد ذی‌نفعش است باید سهم خود در آن بنیاد را به اداره مذکور اعلام کند (چه آن مبالغ مشمول مالیات بشوند یا خیر که بستگی به عوامل مختلفی دارد.)»

آقای جارامیلو افزود هدایایی که شاهزاده هری از طرف خاندان سلطنتی می‌گیرد هم باید اعلام شوند.

او گفت: «اگر ارزش هدایای دریافتی از خویشاوندانی که شهروند ایالات متحده نیستند از ۱۰۰ هزار دلار بیشتر باشد او باید آنها را نیز گزارش کند.»

آیا شاهزاده هری به ویزا نیاز خواهد داشت؟

گرچه یکی از «منابع نزدیک به سلطنت» در ماه آوریل ۲۰۲۰ به نشریه تایمز گفت شاهزاده هری «در آینده نزدیک» برای اقامت دائم یا شهروندی ایالات متحده اقدام نخواهد کرد اما جای پای هری به گونه‌ای روزافزون در حال تثبیت در ایالات متحده است.

گزینه‌های موجود پیش روی او شامل درخواست برای ویزای او-۱ است که ویزایی برای افراد غیرمهاجر «با دستاوردها یا قابلیت‌هایی خارق‌العاده» است. شاهزاده هری باید یک سازمان حامی داشته باشد که بخواهد با او کار کند تا نشان دهد چگونه مهارت‌های خود را در ایالات متحده به کار خواهد بست.

اقدامات انسان‌دوستانه او از جمله تاسیس «اینوکتوس گیمز»، می‌تواند او را مشمول این ویزا کند البته ویزای او-۱ فقط برای سه سال اعتبار دارد و بعد از این مدت باید سالانه تمدید شود.

گزینه‌ای دیگر برای او این است که صرفا روزهایی را که در ایالات متحده سپری می‌کند، کم کند. البته با گذر زمان و جا افتادن بیشتر او در ایالات متحده، همانطور که از منصب جدید او در شرکت بترآپ مشهود است، این گزینه احتمالا سخت‌تر قابل توجیه باشد.

دایان میهنی، وکیل متخصص در امور بین‌المللی مالیاتی به مجله تاون اند کانتری گفت: «اگر بخواهید برای سال‌هایی متمادی از این گزینه استفاده کنید بالاخره در مقطعی اداره خدمات درآمد داخلی خواهد گفت «نه، شما با هیچ کشور دیگری رابطه نزدیک‌تری ندارید چون همواره شش ماه سال را در ایالات متحده سپری می‌کنید.»»

او افزود شاهزاده هری می‌تواند گزینه «تساوی» را دنبال کند که به او اجازه می‌دهد تعداد روزهایی که یک فرد می‌تواند در ایالات متحده ساکن شود قبل از آنکه مشمول پرداخت مالیات شود را تمدید کند. با این وجود این گزینه هم به انجام کارهای ادارای فراوانی نیاز دارد و او گفت: «در این صورت هنوز نیاز دارید فرم‌های بی‌شماری از اطلاعات مالیاتی را پر کنید، تمام دارایی‌های خود در سراسر دنیا را گزارش کنید، سهم و موقعیت خود در بنیادها و موقوفه‌ها را اعلام کنید، هرگونه سهم و کنترلی در شرکت‌های خارجی را عنوان کنید و تمام سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود را ذکر کنید.»

آیا شاهزاده هری به سادگی برای شهروندی ایالات متحده درخواست خواهد داد؟

با گذر زمان شاید برای او سخت‌تر شود تا سکونت در ایالات متحده را بدون انجام این کار توجیه کند.

گرچه سخنگوی شاهزاده هری وقتی مورد پرسش ایندیپندنت قرار گرفت از اظهار نظر در این باره خودداری کرد اما واضح است که هری تصمیمات بزرگی پیش روی خود دارد.

© The Independent

بیشتر از زندگی