اسرائیل حمله حماس به فرودگاه رامون را تکذیب کرد

حملات هوایی اسرائیل به مواضع حماس در غزه نیز در واکنش به حملات راکتی حماس به اسرائیل ادامه دارد

بنا بر اعلام منابع بیمارستانی، از آغاز این درگیری‌ها در روز دوشنبه، تاکنون دست‌کم ۸۳ تن در غزه کشته شده‌اند-SAID KHATIB / AFP

درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌های غزه روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل آرایش نظامی خود را در امتداد مرزهای نوار غزه، تقویت کرده است.

به گزارش رویترز، امروز یک راکت به ساختمانی در نزدیکی وزارت بازرگانی اسرائیل در تل‌آویو، پایتخت تجاری اسرائیل، اصابت کرد که بنابر اعلام پلیس، به زخمی شدن پنج نفر منجر شد.

به گزارش العربیه، حماس امروز ادعا کرد که فرودگاه رامون در جنوب اسرائیل را هدف حمله قرار داده است، اما مقام‌های اسرائیلی آن را رد کرده و گفته‌اند که هیچ موشکی به فرودگاه اصابت نکرده است. بر اساس این گزارش، با این حال اسرائیل به «دلایل امنیتی»، مسیر پروازها از فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو را به مقصد فرودگاه رامون در شهر ایلات در سواحل دریای سرخ، تغییر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه، حملات هوایی اسرائیل به مواضع حماس در غزه نیز در واکنش به حملات راکتی حماس به اسرائیل ادامه یافت و یک ساختمان شش طبقه متعلق به حماس در شهر غزه هدف قرار گرفت.

ارتش اسرائیل می‌گوید بیش از یک هزار و ۶۰۰ راکت از غزه به سوی مناطق مختلف اسرائیل پرتاب شده که پدافند هوایی آن کشور بیشتر آن‌ها را رهگیری و در آسمان منهدم کرده است.

بنا بر اعلام منابع بیمارستانی، از آغاز این درگیری‌ها در روز دوشنبه، تاکنون دست‌کم ۸۳ تن در غزه کشته شده‌اند و ارتش اسرائیل هم اعلام کرده است که هفت اسرائیلی در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

با افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری‌ها، هادی عمرو، نماینده ویژه دولت آمریکا، عازم منطقه شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد این درگیری‌ها هرچه زودتر پایان یابد و نخست‌وزیر بریتانیا نیز از هر دو طرف خواست تا در جهت کاهش تنش‌ها گام بردارند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفته است که هر آنچه برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه لازم است، باید انجام شود.