آغاز مسابقات قهرمانی فوتبال زیر نوزده سال آسیای مرکزی

از زمان ایجاد اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی در سال ۲۰۱۵میلادی، این نخستین بار است که تیم‌های زیر ۱۹ سال پنج کشور با هم برای قهرمانی به رقابت می‌پردازند

عکس از Central Asian Football Association

در نخستین روز مسابقات قهرمانی فوتبال جوانان آسیای مرکزی، افغانستان دو بر دو با ترکمنستان به تساوی دست یافت و ایران دو بر صفر از سد ازبکستان گذشت. 

این مسابقات با اشتراک تیم‌های جوانان زیر ۱۹سال پنج کشور آسیایی افغانستان، تاجیکستان، ایران، ازبکستان و ترکمنستان، روز  جمعه (۹ اوت) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد و شش روز دیگر ادامه خواهد داشت.

در بازی روز جمعه، فرشید وجودی و طارق محمدی برای افغانستان گل‌زنی کردند. در نیمه نخست بازی، سفیدپوشان افغانستان دو بر یک برتری داشتند، اما در نیمه دوم بازیکنان ترکمنستان توانستند در دقایق پایانی بازی، گل دوم را جبران کنند. 

در بازی دوم روز جمعه، ایران در برابر ازبکستان به میدان رفت و توانست دو بر صفر ازبکستان را شکست دهد.

افغانستان روز شنبه در دومين ديدارش به مصاف ازبكستان می‌رود و ترکمنستان نیز با تیم میزبان، تاجیکستان، روبه‌رو خواهد شد.

تک تک این تیم‌ها چهار مسابقه خواهند داشت و هریک که بتواند امتیاز بیشتری بگیرد، قهرمان می‌شود. قرقیزستان که هفته گذشته در مسابقات زیر ۱۶سال شرکت داشت، به دلیل آماده نبودن در این رقابت‌ها حضور ندارد. 

از زمان ایجاد اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی در سال ۲۰۱۵میلادی، این نخستین بار است که تیم‌های زیر ۱۹ سال پنج کشور با هم برای قهرمانی به رقابت می‌پردازند. 

در چهارچوب این اتحادیه، هفته گذشته تورنمنت تیم‌های زیر ۱۶ سال برگزار شد که با قهرمانی کشور میزبان، تاجیکستان، و نایب قهرمانی ازبکستان پایان یافت. 

مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند، قرار است پس از این مسابقات، تیم‌های ۲۲سال و تیم‌های ملی کشورهای مرکز آسیا با هم رقابت کنند. 

 

 

بیشتر از ورزش