رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا از سخنان سیمون بایلز در مورد آزار جنسی حمایت کرد

سیمون بایلز، برنده پنج مدال المپیک، از قربانیان لری ناصر پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا است

KARIM JAAFAR / AFP 

پس از آن‌که سیمون بایلز، برنده پنج مدال المپیک، فدراسیون ژیمناستیک را متهم کرد که «در پرونده آزار جنسی لاری ناصر، در حمایت از ژیمناست‌ها کوتاهی کرده است»،  رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا در حمایت از او سخن گفت.

بایلز که چهارشنبه در تمرین آمادگی برای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹  آمریکا در کانزاس سیتی حضور داشت، با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

این ژیمناست که ناصر، پزشک پیشین تیم ملی ژیمناستیک آمریکا را به آزار جنسی متهم کرده است، با گریه از احساس عدم اعتماد خود به فدراسیون ملی ژیمناستیک آمریکا سخن گفت.

«یک مسئولیت داشتید. تنها یک مسئولیت داشتید، ولی نتوانستید از ما محافظت کنید و این خیلی ناراحت کننده است،  چون هر بار به پزشک رجوع می‌کنم یا به تمرین می‌روم، باید روی بدنم کار شود».

«نمی‌خواهم  روی بدنم کار شود، امّا بدنم درد می کند، ۲۲ سال دارم و پس از پنج چرخش، در پایان روز باید به تن‌درمانی بپردازم».

لی لی لونگ که در ماه فوریه به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا انتخاب شد، سخنان بایلز را تائید کرد و گفت، درک می‌‌کند که فدراسیون در مورد بسیاری از ژیمناست‌ها از جمله این ژیمناست ۲۲ ساله، کوتاهی کرده است.

لونگ روز پنجشنبه در جلسه‌ای در حاشیه مسابقات قهرمانی آمریکا گفت: «در گذشته سازمان ما ورزشکاران‌مان را ساکت کرده است؛ و من با اینکه صدای آنها باید شنیده شود، صددرصد موافقم».

 «ورزشکاران ما باید در بیان احساس خود راحت باشند. می‌دانم که ما در حمایت از ورزشکاران‌مان، از جمله سیمون، کوتاهی کرده ایم. او برای التیام نیاز به زمان دارد».

او افزود: «‌کاملا از این که بایلز احساسات و نگرانی‌های خود را بیان کند، حمایت می‌کنم».

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ بایلز در توییتی گفت که او هم «یکی از قربانیان آزار جنسی لاری ناصر» بوده است.

این ژیمناست گفت که اکثر مردم او را «دختری شاد، خندان و پُرانرژی» می‌پندارند، ولی او به‌تازگی «کمی شکننده» شده است.

در ماه فوریه ۲۰۱۸، پس از آن‌که دویست زن شهادت دادند که ناصر آنها را مورد آزار جنسی قرار داده است، این پزشک بدنام به ۱۲۵ سال زندان محکوم شد.

این رسوایی باعث شد تا تمامی اعضای هیئت مدیره فدراسیون ژیمناستیک امریکا، به علاوه رئیس و مدیر دانشکده ورزش دانشگاه ایالتی میشیگان که ناصر در گذشته در آنجا کار می‌کرد، از سمت‌های خود استعفاء دهند.

در ژوئیه  ۲۰۱۸، الی ریزمان ژیمناست همراه با گروهی بیش از صد  ژیمناست زن آمریکایی که گفته بودند مورد آزار جنسی ناصر قرار گرفته‌اند، در مراسم اعطای جوایز ورزشی ESPYروی صحنه رفتند.

شبکه ورزشی ای اس پی ان (ESPN) اعلام کرد که این ۱۴۱ زن، جایزه شجاعت  «آرتور اَش» را به‌خاطر نشان دادن «توانایی در برابر سختی‌ها، شجاعت در رودررویی با خطر و اراده ایستادگی برای  باورهاشان» دریافت کرده‌اند. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از ورزش