احمدی‌نژاد با حمله به شورای نگهبان و درگیری در وزارت کشور، نامزد ریاست‌جمهوری شد

محمود احمدی‌نژاد تهدید کرد که در صورت رد صلاحیت، انتخابات را تایید نمی‌کند و آن را تحریم می‌کند

محمود احمدی‌نژاد، در دومین روز ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری، امروز چهارشنبه با حضور در وزارت کشور، همزمان با اعلام رسمی نامزدی خود تهدید کرد که در صورت رد صلاحیت، انتخابات را تحریم خواهد کرد.

او در یک سخنرانی پس از ثبت‌نام رسمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: «نظرم به طور قطعی این است که یا به صورت کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ کس، حتی افرادی که سابقه دوستی یا همکاری نزدیک با بنده داشته اند، حمایت نخواهم کرد.»

محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۶ نیز نامزد ریاست‌جمهوری شده بود، اما در آن زمان، شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد. در آن سال، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از محمود احمدی‌نژاد خواسته بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نشود.

او امروز پس از ثبت‌نام گفت:« در صورت رد صلاحیت، از هم اکنون اعلام می‌دارم که انتخابات را تائید نمی‌کنم و در آن شرکت نخواهم کرد.»

احمدی‌نژاد گفت:« البته در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات، با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم.»

رسانه‌های ایران گزارش داده‌‌اند که ثبت‌نام محمود احمد‌ی‌نژاد در وزارت کشور با درگیری‌هایی بین هواداران او و ماموران وزارت کشور همراه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شماری از طرفداران محمود احمدی‌نژاد، هنگام ثبت‌نام او در مقابل وزارت کشور تجمع کرده بودند.

اکبر جوانفکر از مشاوران محمود احمدی‌نژاد او را در زمان ثبت‌نام همراهی می کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، روند ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد با حواشی و درگیری‌هایی بین هواداران او و ماموران مستقر در وزارت کشور همراه بوده است.

خبرگزاری دانشجو با انتشار ویدیویی گزارش داده که بنابر قوانین وزارت کشور برای رعایت پروتکل های بهداشتی تنها یک شخص اجازه همراهی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد.

ساعتی پیش از حضور در وزارت کشور، ویدیو دیگری از محمود احمدی‌نژاد در جمع طرفدارانش منتشر شد. او در این تجمع در مقفابل منزلش به هوادارانش گفت:« بسیار خوب می‌رویم ثبت نام می‌کنیم.»

وی پس از ثبت‌نام با انتقاد تند از عملکرد شورای نگهبان گفت: « در سال ۹۲ و ۹۶ با ما برخورد حذفی کردند، اما من به خاطر انقلاب و نظام و مردم حوصله و گذشت کردم. البته انگیزه شخصی نداشتم و هر دو بار شرکت کردم ولی به کسی رای ندادم و رای سفید انداختم.»

احمدی‌نژاد همچنین حکومت را به برگزاری انتخاباتی نمایشی متهم کرد و گفت:«اینکه عده‌ای به دنبال مهندسی انتخابات باشند، به برخی بگویند نیایید و برخی را به دلایل واهی از حضور در عرصه باز بدارند، برخلاف مسیر مصالح کشور و مردم و تعهد انقلابی است».

 احمدی‌نژاد افزود: «این که صداوسیما از یک ماه قبل بداند تعداد کاندیداهای نهایی چند نفرند و فقط برای آن‌ها میز مناظره را تدارک کند، برخلاف مسیر ملت و تعهدات داده شده به ملت است.»

او گفت:« به نام نظارت استصوابی و آن هم بعد از۴۲ سال از انقلاب برای مردم تصمیم می گیرند و هر روز تفسیر جدیدی از این نوع نظارت ارائه می‌دهند و حتی قانونگذاری هم می کنند. باید اجازه دهند همه اشخاص مورد نظر مردم در معرض رای مردم قرار گیرند.»