مردی که با جت‌اسکی از استرالیا فرار کرد بازداشت شد

جرم او حمل مواد مخدر اعلام شده است

عکس از شبکه های اجتماعی

مردی بریتانیایی، مسلح به کمان، که قصد داشت با جت‌اسکی از استرالیا فرار کند بازداشت و به علت اقدام به فرار محاکمه شد.

دیوید جیمز جکسون که با اتهاماتی در زمینۀ مواد مخدر و حکم ۷ سال زندان مواجه بود، در ماه مارس از ساحل استرالیا فرار کرد. بعد از فرار او، چندین قایق برای تعقیب و بازداشتش فرستاده شد. جکسون خودش را به بخش شرقی جزیرۀ سایبای در ساحل پاپوآ گینۀ نو رساند، ولی مقامات استرالیایی در آنجا بازداشتش کردند. بررسی آنچه همراه داشت روشن ساخت که ملزومات سفری ۹۰ مایلی را با خود برداشته بود.

جکسون ۵۷ ساله اندکی پیش از فرار به خرید و فروش مواد مخدر در سال ۲۰۱۶ اقرار کرده بود. در زمان کشف جرم، پلیس ۸۴۰ گرم مادۀ روانگردان شیشه (متیل‌آمفتامین) با خلوص ۸۵ درصد در بلندگوی ماشینش پیدا کرد.

او در دادگاه گفت که مدتی طولانی به این مادۀ روان‌گردان معتاد بوده و رئیسش به جای دستمزدش بابت رانندگی یدک‌کش به او مواد می‌داده است. او همچنین گفت که پس از بازداشت رئیسش مجبور شد خود به خرید و فروش مواد مخدر بپردازد.

جکسون در ابتدا می‌خواست علیه اتهامات وارده اقامۀ دعوی کند، ولی نهایتاً نظرش عوض شد و به جرمش اقرار کرد. او به قید وثیقه تا زمان اجرای حکم آزاد شد و از همین موقعیت استفاده کرد تا برنامۀ فرارش را ترتیب دهد.

ظاهراً قصد داشت در بالی زندگی جدیدی را آغاز کند، ولی گویا هیچ برنامۀ خاصی نداشت و پول چندانی نیز با خود نبرده بود.

سخنگوی پلیس فدرال استرالیا در هنگام بازداشت او گفت: «این بازداشت پیامی روشن به همۀ کسانی است که قصد فرار از قانون دارند: حیطۀ نفوذ استرالیا در این منطقه بیمانند است. از همۀ روابط و دوستانمان استفاده میکنیم تا شما را پیدا کرده، به پیشگاه دادگاه بیاوریم».

جکسون در ماه ژوئن برای تملک مواد غیرقانونی به منظور فروش و همچنین، تملک مال مسروقه در دادگاه حوزۀ غرب استرالیا به ۷ سال و ۵ ماه حبس محکوم و به زندان انداخته شد.

اکنون هم به ۵۰۰ دلار جریمه به علت نقض وثیقه و اتهام حمل سلاح محکوم شده است. اتهام حمل سلاح مربوط باتومی برقی است که پلیس بعد از توقف و جستجوی ماشینش در ۲۰۱۶ کشف کرده بود.

او از زندان کاسارینا، زندانی با شرایط امنیتی شدید، و از طریق تماس ویدئویی در دادگاه پرت حاضر شد.

این متهم، که دو فرزند نیز دارد، همچنین به اتهام تملک مال مسروقه به ۴ ماه حبسِ همزمان با مجازات فعلی‌اش محکوم شد. این اتهام به علت قصد اختفای ۱۰ هزار و ۲۵۰ دلار استرالیایی پول نقد بود که در سال ۲۰۱۶ در صندلی خودروی‌اش کشف شد. به زعم پلیس، این پول یا درآمد حاصل از فروش مواد مخدر بوده یا برای خرید این مواد جمع شده بود.

آقای جکسون بعد از سپری کردن دورۀ محکومیتش به بریتانیا مسترد میشود، کشوری که در پنج سالگی آن را ترک کرده بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news/world
 

© The Independent

بیشتر از جهان