فروش دو مدال قهرمانی برای کمک به زخمی‌های انفجار غرب کابل

حسین بخش صفری از زخمی‌های این رویداد خواست که امید و توانایی‌ خود را از دست ندهند

حسین بخش صفری ورزشکار افغان رشته جوجیتسو-  عکس از وبسایت خبرنامه

حسین بخش صفری، قهرمان مبارزات آزاد افغانستان، دو مدال جهانی خود را برای فروش گذاشته است تا درآمد حاصل از آن صرف کمک به زخمی‌‌های انفجار دو روز پیش غرب کابل، شود.

آقای صفری، در اقدامی بی‌سابقه در افغانستان، دو مدال جهانی خود را به محل حادثه در غرب کابل برد و برای فروش گذاشت و گفت که می‌خواهد پول هر دو مدال را به زخمی‌های مدرسه دخترانه سیدالشهدا دشت‌برچی اهدا کند تا آنان زودتر سلامت خود را به دست آورند و دوباره سر درس و آموزش بازگردند.

حسین بخش صفری، در گفت‌وگو  با خبرگزاری ایندیپندنت فارسی، در مورد تصمیم فروش دو مدال قهرمانی‌ خود، چنین گفت: «من امروز به محل حادثه رفتم و دو مدالم را برای فروش گذاشتم تا بتوانم به زخمی‌های این حادثه کمک کنم و همدردی خودم را با آن‌ها اعلام کنم.»

آقای صفری گفت: «من با حمایت و تشویق هموطنان عزیزم قهرمان شدم و این مدال‌ها را به دست آوردم؛ اکنون نیاز نیست که در خانه آویزان کنم: باید فروخته شوند تا پولش را به مجروحان حادثه خونین کمک کنم تا دوباره و زودتر سلامت شوند و به درس‌ خود ادامه دهند.»

حسین بخش صفری، از بازماندگان شهدای مدرسه دخترانه دشت‌برچی و زخمی‌های این رویداد خواست که امید و توانایی‌ خود را از دست ندهند و تلاش کنند تا به درس و مبارزاتشان ادامه دهند تا بتوانند به اهداف که دارند دست یابند.

این ورزشکار افغان رشته جوجیتسو، خطاب به طرف‌های درگیر جنگ در این کشور پیام داد: «من از همه شما می‌خواهم که راه دوستی، برادری، محبت و یکدیگرپذیری در پیش بگیرند. تا کی در کشور ما خون جاری باشد و گلیم غم در خانه هر هموطن ما پهن شود. همه باید برای پایان جنگ و آمدن صلح و ثبات همیشگی تلاش کنیم و نگذاریم بیش از این کشته و ویران شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شماری از شهروندان افغان، این کار آقای صفری، ورزشکار این کشور را انسان‌دوستانه و برخاسته از عشق او به وطن و مردمش می‌دانند و می‌گویند که این کار وی، پیامی بزرگ برای جنگ‌طلبان است تا از جنگ و کشتار دست بردارند.

الهام جاوید، می‌گوید: «قهرمان طلایی افغانستان با این کارش دل میلیون‌ها انسان را شاد کرد و با این عمل خود به دنیا پیام فرستاد که جنگ بس است. ما به هر قیمت که باشد، از وطن و مردم خود دفاع و حمایت می‌کنیم.»

رامین رامش، نیز گفت: «مرگ بر دشمنان افغانستان و نابود باد دشمنان علم و دانش! صفری با صدها مشکلات و هزاران امید قهرمان شد و مدال آورد، اما امروز به خاطر هموطنانش آن‌ها را به فروش می‌گذارد. این کار آقای صفری، پیام به همه مردم است که باید وطن و انسان‌ها را دوست بدارند و از کشتار آنان خودداری کنند.»

روز یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت، سه انفجار پی‌درپی در میان شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در غرب کابل رخ داد که اثر آن ۵۰ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. گفته ‌می‌شود وضعیت سلامتی شماری از این مجروحان همچنان وخیم است و در بیمارستان‌های کابل تحت مراقبت‌های ویژه هستند. در حال حاضر خبرهای تائید نشده‌ای هم منتشر می‌شود که تعداد کشته‌ها و مجروحان حادثه مدرسه دخترانه دشت‌برچی، بیش از آن مقداری است که نهادهای امنیتی افغانستان اعلام کرده‌اند.

این حادثه به حدی خونین و تکان‌دهنده بود که دنیا در برابر آن واکنش نشان داد و خواهان پیگیری عاملان آن شد.

بیشتر از جهان