شاهزاده رضا پهلوی از مردم خواست از دگرباشان حفاظت و حمایت کنند

در ایران آزاد، قانون، امنیت شهروندان را تضمین خواهد کرد

شاهزاده رضا پهلوی: «از هم‌میهنانم، خصوصا کسانی که به من اعتماد و علاقه دارند، می‌خواهم به محافظت و حمایت از دگرباشان در جامعه بپردازند» - PIERRE VERDY / AFP

شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به قتل علیرضا فاضلی منفرد با انتشارتوییتی از ایرانیان خواست از دگرباشان در جامعه محافظت کنند .

درمتن پیام آمده است: « در شرایطی که قوانین در ایران به جای محافظت از حقوق دگرباشان، آزار و مجازات‌شان را توجیه می‌کند، از هم‌میهنانم، خصوصا کسانی که به من اعتماد و علاقه دارند، می‌خواهم به محافظت و حمایت از آنها در جامعه بپردازند.»

شاهزاده رضا پهلوی در توییت دیگری آورده است: «در ایران آزاد فردا، قانون، حقوق بنیادین برابر و امنیت همه شهروندان را تضمین خواهد کرد. جنسیت، قومیت، مذهب،‌ گرایش جنسی و... نه افراد را از حقوق بنیادین‌شان محروم خواهد کرد نه به گروهی برتری و تقدم حقوقی بر دیگر گروه‌ها خواهد بخشید.»

چند روز پیش از این فعالان حقوق اقلیت های جنسی در ایران از قتل جوان همجنسگرایی در اهواز خبر دادند که واکنش های فعالان و کاربران مجازی را در پی داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فعالان حقوق اقلیت‌های جنسی در ایران، یک مرد جوان در شهر اهواز، به دلیل همجنسگرا بودن به دست چند تن از اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده است. سازمان «شش‌رنگ» که اخبار مربوط به همجنسگراها و تراجنسیتی‌های ایران را گزارش می دهد در خبری نوشت:«علی فاضلی منفرد معروف به علیرضا، همجنسگرای ۲۰ ساله، ساکن محله مسیر تصفیه شکر اهواز، روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط چند تن از مردان خانواده‌اش به منطقه ‌برومی در اهواز برده شد و در روز چهارشنبه جسد وی را پیدا کردند.»

سازمان شش رنگ در خبر دیگری به نقل از شریک زندگی علیرضا فاضلی منفرد خبر داد: که سه نفر به اتهام قتل این جوان بازداشت شده‌اند.

حقوق همجنس گرایان و اقلیت های جنسی در ایران رعایت نمی شود و آنها با تبعیض‌های گسترده ای روبه‌رو هستند.

مرکز پژوهش‌های مجلس ايران در مرداد ماه سال نود و سه با انتشار گزارشی، اعلام کرد: تحقيق بر روی ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز نشان می‌دهد که ۱۷.۵ درصد دانش آموزان همجنس‌گرا بوده‌اند و ۷۴ درصد نيز با جنس مخالف رابطه جنسی داشته‌اند.

این واکنش گسترده کاربران در حالی رخ می‌دهد که مقامات جمهوری اسلامی همجنس‌گرایی را یک انحراف جنسی می‌خوانند وبه همین دلیل قوانین حمایتی در این زمینه در ایران وجود ندارد.