فناوری تازه دید در شب ارتش آمریکا: جنگ‌هایی شبیه بازی‌های کامپیوتری

عینک مخصوص جدید شامل یک مجموعه از دوربین‌های دوچشمی و یک سامانه واقعیت‌ِ افزوده است

فناوری جدید «دید در شب بهینه سازی شده» ارتش ایالات متحده، جنگ در تاریکی شب را برای سربازان به چیزی شبیه به بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌کند. تیپ سواره، واحد جنگی نظامی ارتش ایالات متحده، ماه گذشته در حساب توییتر خود یک ویدیو از تجهیزات پیشرفته‌ای را منتشر کرده است که در آن افراد و اشیاء به شکل نوری سفید و درخشنده نمایش داده می‌شوند. نسخه بهینه‌سازی شده این دوربین دوچشمی ایمنی دید در شب، تجربه دیداری متداول قدیمی (یعنی نور سبز) را به شکلی تغییر داده است که به سربازان کمک کند تا در نور کم، دید بهتری داشته باشند. ارتش می‌گوید که تجهیزات جدید، به جای فسفرهای سبز قدیمی، از لوله‌های فسفر سفید استفاده می‌کند که به گفته آنها با کنتراست و تفاوت بهتری بین نورها و رنگ‌ها در تصاویر، به نیروها امکان می‌دهد که نیروهای دشمن و تجهیزات و سلاح‌ها را بهتر ببینند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عینک مخصوص جدید شامل یک مجموعه از دوربین‌های دوچشمی و یک سامانه واقعیت‌ِافزوده است. سربازان همچنین قادر خواهند بود از آن برای نگاه کردن از راه دور به میدان دید در اسلحه هم استفاده کنند. 

فناوری دید در شب از دهه ۱۹۳۰ میلادی تا کنون مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما این فناوری جدید، تنها برای کاربردهای نظامی در دسترس خواهد بود. تجهیزات دید در شب، اکثرا به صورت کنترل نشده و غیرقانونی از سوی شکارچیان در بازارهای معمولی و غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی