باراک اوباما از مرگ سگ‌ خانگی‌شان «بو» خبر داد

«امروز خانواده ما دوستی واقعی را از دست داد»

 سناتور تد کندی «بو» را به خانواده اوباما هدیه داده بود -SAUL LOEB / AFP

اوباما با انتشار متنی درتوییتر از مرگ «بو»، سگ خانگی‌شان، خبر داد و به این سگ ادای احترام کرد.

میشل اوباما نیز با انتشار یک مطلب جداگانه‌، از جست‌وخیزهای این سگ در اطراف کاخ سفید و درون هواپیمای اختصاصی ریاست‌جمهوری، به نیکی یاد کرد.

رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده در توییتر نوشت: «امروز خانواده ما دوستی واقعی و یاری وفادار را از دست داد. «بو» بیش از یک دهه در زندگی ما حضوری آرام و مستمر داشت و شاد و خرم، روزهای خوش و ناخوش و اوقات عادی بین این روزها در زندگی ما را همراهی می‌کرد.»

«بو»، یک سگ نر از نژاد واتر داگ پرتغالی با سنی حدود ۱۳ سال بود که بیشتر عمرش را در نقش «سگ نخست» در کاخ سفید گذراند و سرانجام در اثر بیماری سرطان درگذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای اوباما سپس در پیام‌های بعدی خود در توییتر نوشت: «این سگ تمام جاروجنجال‌های زندگی در کاخ سفید را تاب آورد، بلند واق می‌زد اما گاز نمی‌گرفت، در تابستان‌ها از شیرجه زدن توی استخر کیف می‌کرد، با بچه‌ها خوش‌رفتار بود، از ریزه‌خواری‌ کنار میز شام، خوشش می‌آمد و پشم‌های زیبایی داشت.»

وی افزود: «او دقیقا همانی بود که نیاز داشتیم و از توقع ما فراتر بود. دلمان خیلی برایش تنگ خواهد شد.»

شبی که آقای اوباما با رای مردم چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده شد، به دخترانش مالیا و ساشا قول داد وقتی به ساختمان ریاست‌جمهوری نقل‌مکان کنند، برای آن‌ها توله‌سگی بگیرد.

امروز خانواده ما دوستی واقعی و یاری وفادار را از دست داد. «بو» بیش از یک دهه در زندگی ما حضوری آرام و مستمر داشت و شاد و خرم روزهای خوش و ناخوش و اوقات عادی بین این روزها در زندگی ما را ناظر بود.

در مورد این که خانواده اوباما سگشان را از چه نژادی انتخاب خواهند کرد یا سگی را از پناهگاه‌ها تحویل می‌گیرند یا نه، شایعات زیادی به راه افتاد.

بنا بر اخباری که منتشر شد فرزندان اوباما نام «بو» را از روی نام گربه خاله‌زاده‌هایشان و پدر میشل، «دیدلی» انتخاب کردند که خود برگرفته از نام «بو دیدلی»، خواننده سبک «آر اند بی» بود. البته نام این سگ، ترکیبی از حروف اول نام و نام خانوادگی رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده هم بود.

سناتور تد کندی که سگی از همین نژاد داشت، «بو» را به خانواده اوباما هدیه داد تا این سگ به کاخ سفید راه پیدا کند.

این سگ اغلب هنگام گردش خانواده در محوطه کاخ سفید، همراه آن‌ها دیده می‌شد و در آن زمان، بارها در کنار بانوی اول کشور در مراسم‌ حاضر بود؛ به خصوص در مراسمی که خانواده‌‌های ارتشی و کودکان حضور داشتند.

بانوی اول سابق نیز در توییتر نوشت: برای خانواده ما، بعدازظهر دشواری بود. با بهترین دوستمان خداحافظی کردیم. «بو» نبرد دشواری با سرطان داشت. از محبتی که در طول این سال‌ها نثارش کردید، سپاسگزاریم. لطفا امشب سگ‌های خانگی‌تان را کمی محکم‌تر بغل کنید و از طرف ما شکمشان را نوازش‌ کنید.

در دوره‌ اوباما، عکس‌ها و زندگینامه‌ «بو» در تارنمای کاخ سفید انتشار یافت و در تزئینات کریسمس، هالووین و عید پاک، از عکس‌های او استفاده می‌کردند.

در اوت ۲۰۱۳، سانی، سگ ماده‌ هم‌نژاد بو نیز در کاخ سفید به وی پیوست.

میشل اوباما افزود: هنگام برگشتن دخترها ازمدرسه در حالی که دمش را می‌جنباند به استقبالشان می‌رفت. وقتی هم که من و باراک حوصله نداشتیم، با توپی به دهان به سراغمان می‌آمد و طوری در کاخ‌سفید پرسه می‌زد که انگار صاحب آنجا است.

او ادامه داد: همیشه حضور داشت. وقتی که با هواپیمای ریاست‌جمهوری در حال پرواز بودیم، وقتی ده‌ها هزار نفر در محوطه چمن جنوب کاخ سفید برای مراسم تخم‌مرغ بازی عید پاک جمع شده بودند و وقتی که پاپ مهمان ما بود. وقتی هم که زندگی ما به روند عادی بازگشت، حضور داشت؛ در بدرقه دخترها به دانشکده و کنار آمدن با فضای سوت‌وکور خانه کمک ‌می‌کرد.

خانم اوباما همچنین نوشت در طول سال گذشته که همه به علت همه‌گیری خانه‌نشین شده بودند، «بو» از همه‌ خوشحالتر بود که دوباره زیر یک سقف جمع شده‌ایم.

© The Independent

بیشتر از زندگی