سهم دو و نیم میلیون دلاری جسیکا آلبا از سهام شرکت آنِست

آلبا در حال حاضر بیش از ۵.۶ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد

جسیکا آلبا هنرپیشه آمریکایی- BRITTA PEDERSEN / POOL / AFP

با عرضه عمومی سهام شرکت محصولات بهداشتی آنست در بورس، پول هنگفتی نصیب جسیکا آلبا شد. این نام‌نمای تجاری متعلق به آلبا روز چهارشنبه (۵ مه) وارد بورس شد.

شرکت آنست در عرضه اولیه سهام (آیپو) ۴۱۳ میلیون دلار  به دست آورد و  بهای هر سهم آن در طول روز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی به ۲۳ دلار رسید.

ارزش این شرکت تولید کننده اختصاصی محصولات کودکان و آرایشی نیز در عرضه اولیه سهام بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود. آلبا بنیانگذار و مدیر ارشد نوآوری این شرکت است و به گزارش هالیوود، علاوه بر سهامی که در اختیار دارد،  به لطف عرضه عمومی سهام ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار سود نصیب وی شد.

آلبا در حال حاضر بیش از ۵.۶ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد که قیمت کنونی آن حدود ۱۳۰ میلیون دلار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه شرکت آیپو آمده است: «بر این باوریم که بخشی از موفقیت نام‌نمای تجاری ما نتیجه همکاری نزدیک با جسیکا آلبا است.» طبق این بیانیه، آلبا هر زمان که بخواهد می‌تواند با درخواست کتبی به قرارداد خود پایان دهد.

این شرکت در ادامه می‌افزاید: «قصد داریم با استفاده از معروفیت جهانی جسیکا آلبا و نام‌نمای تجاری آنِست، سرعت رشد خود در خارج از ایالات متحده را افزایش دهیم. قصد داریم به بازارهایی اولویت بدهیم که در آن‌ها روند مصرف محصولاتی در حوزه کاری ما رو به شتاب است که در آن‌ها پاکی و کیفیت اجزا اهمیت دارد.»

آلبا در ماه مارس پارسال از تصمیم خود برای فاصله گرفتن از دنیای سینما و آغاز فعالیت در زمینه کارآفرینی خبر داد. او شرکت آنست را در سال ۲۰۱۲ پایه‌گذاری کرده بود.

او در مصاحبه با رومپر گفت: «راه‌انداختن کسب‌وکار و نام‌نمای تجاری کار بسیار پرفلاکتی است. موفقیت در این کار خیلی سخت است رشد و گسترش دادن آن که دیگر هیچ. دایم به خودم می‌گفتم، آیا واقعاً دلم می‌خواهد این کار را انجام دهم؟»

 «سه سال و نیم آزگار طول کشید تا شریک تجاری پیدا کنم. خیلی‌ها مخالفت ‌کردند. باید یاد می‌گرفتم چطور پشتوانه‌سازی کنم. هنوز هم سعی می‌کنم در تمام مراحل کسب‌وکار هر چه بیشتر پیشرفت کنم، اما به هیچ وجه کفایت نمی‌کند که فقط از  نفوذ و شهرت خود مایه بگذاریم، نام خودمان را روی مجموعه‌ای از محصولات بگذاریم، یا در میان رسانه‌ها گشتی بزنیم و یکی دو طرح هم انتخاب کنیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی