انفجار مقابل مدرسه دخترانه در کابل

منابع امنیتی تایید می‌کنند که تاکنون ۴۰ نفر در چند بمب‌گذاری متعدد کشته و ۵۲ نفر زخمی شده‌اند

وزارت کشور افغانستان از وقوع انفجار بمب در نزدیکی مدرسه سیدا‌لشهدا در حوزه سیزدهم شهر کابل خبر می‌دهد. طارق آرین، سخنگوی این وزارت تائید می‌کند که تاکنون ۲۵ نفر در این انفجار کشته شده‌ و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند. تمام قربانیان این انفجار غیرنظامیان هستند. مجروحان از محل حادثه به بیمارستان انتقال داده شده‌اند. اما رویترز از قول یک مقام ارشد وزارت کشور هم گزارش داده است که در اثر انفجارهای متعدد در مقابل مدرسه دخترانه تاکنون ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

گفته می‌شود انفجار اول ناشی از بمب‌گذاری در یک ماشین بوده است.

براساس گزارش‌ها، انفجار امروز هنگام تعطیلی مدرسه رخ داده است و دانش‌آموزان در جریان بیرون رفتن از مدرسه بودند که هدف قرار گرفتند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

گروه طالبان دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده و آنرا محکوم کرده است. 

انفجار امروز در نزدیک مدرسه سیدا‌لشهدا واکنش‌های گسترده در پی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با صدور بیانیه‌ای حمله به مدرسه سیدالشهدا را محکوم کرد و آنرا هراس‌افکنانه خواند. او این حمله را به طالبان نسبت داد و گفت که طالبان با پیچیده کردن وضعیت فرصت فراهم شده برای صلح را تخریب می‌کند. 

در همین حال دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و اتحادیه اروپا نیز به این حمله واکنش نشان دادند و این حمله را محکوم کردند. اتحایه اروپا در صفحه توییترش می‌نویسد: «حمله وحشتناک در ساحه دشت برچی کابل یک عمل شنیع تروریسم است. هدف قراردادن دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه، حمله به آینده افغانستان است. حمله به جوانانی است که مصمم اند کشورشان را آباد کنند. ما به فکر همه قربانیان هستیم.»

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز این حمله را محکوم کرد و آنرا یک عمل تروریستی خواند. او گفت که این حمله دشمنی با مردم افغانستان است و خواستار آغاز فوری مذاکرات صلح و پایان خشونت در کشور شد. 

دشت برچی یکی از مناطق هزاره‌نشین افغانستان است که در غرب کابل موقعیت دارد. پیش از این نیز مراکز آموزشی در این منطقه هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.