دستگیری مردی برای دزدیدن یک‌صد دوز واکسن کرونا

«هدف یک سارق از دزدیدن یک‌صد واکسن کووید-۱۹ که افراد به‌طور رایگان دریافت می‌کنند، چه می‌تواند باشد؟»

یک‌صد شیشه واکسن کرونا که از مطب دندانپزشکی در ایالت واشنگتن دزدیده شده بود، در میان بوته‌ها پیدا شده است- DIRK WAEM / BELGA / AFP

به گفته مقام‌های محلی، مردی به اتهام دزدیدن یک‌صد شیشه واکسن کرونای جانسون و جانسون در ایالت واشینگتن آمریکا دستگیر شد.

مأموران اداره کلانتری شهرستان پیرس (Pierce County Sheriff’s Department) در ایالت واشنگتن آمریکا، روز چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه، مردی را به ظن دزدیدن یک‌صد واکسن کرونای ساخت شرکت جانسون اند جانسون از یک مطب دندانپزشکی واقع در منطقه پردی در جنوب سیاتل دستگیر کرده‌اند.

اداره کلانتری شهرستان پیرس روز چهارشنبه با انتشار مطلبی در حساب فیسبوک خود، نوشت فرد مظنون، که نامش اعلام نشده، روز شنبه گذشته، علاوه‌بر واکسن‌های کرونا، معادل یک‌صد هزار دلار تجهیزات پزشکی و همچنین یک شیشه بوتاکس هم از مطب دندانپزشکی دزدیده بود.    

در این مطلب آمده که فرد مظنون، مرد ۳۰ساله‌ای بوده که از یک سالن زیبایی مجاور دندانپزشکی هم وسایلی را به سرقت برده و پس از پیدا شدن اقلام سرقت‌شده در میان بوته‌ها دستگیر و پرونده‌اش برای پیگیری و محاکمه به دادستانی منطقه فرستاده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره کلانتری اعلام کرده که بیشتراقلام سرقت‌شده، ازجمله واکسن‌های کرونا، را پیدا کرده است، هرچند برخی اقلام سرقت‌شده به‌خاطر قرار گرفتن در معرض باد و باران آسیب دیده‌اند.

هفته گذشته اداره کلانتری با انتشار اطلاعیه‌ای به ساکنان این شهرستان هشدار داده بود درصورتی‌که اشخاص یا نهادهای غیررسمی پیشنهاد ارائه واکسن کووید-۱۹ را دادند، آن را قبول نکنند.  

اداره کلانتری شهرستان پیرس در ادامه مطلبی که رابطه با این سرقت در حساب فیسبوک خود منتشر کرده، نوشته است برای این پرسش که «هدف یک سارق از دزدیدن یک‌صد واکسن کووید-۱۹ که افراد به‌طور رایگان دریافت می‌کنند، چه می‌تواند باشد؟» هیچ پاسخی ندارد. 

پیش‌تر شرکت داروسازی فایزر درمورد پیدا شدن واکسن‌های تقلبی کرونا در بعضی کشورها هشدار داده و گزارش‌های محدودی نیز درمورد افرادی که به‌عمد تعدادی واکسن را نابود کرده‌اند منتشر شده بود، اما انگیزه سرقت اخیر همچنان نامشخص است.

بیشتر از جهان