جدایی پرخرج بیل از ملیندا

بیل گیتس در روز اعلام طلاق خود، سهام‌هایی به ارزش دو میلیارد دلار به همسرش منتقل کرد

بیل گیتس و همسرش ملیندا- REUTERS/Yuri Gripas

بیل گیتس در روز اعلام خبر طلاق خود، سهام‌هایی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار را به همسرش ملیندا منتقل کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری «کسکید» که مالکیت آن بر عهده این طراح نرم‌افزار است، روز دوشنبه سهام دو شرکت بزرگ‌ مکزیکی را به این بانوی انساندوست آمریکایی انتقال داد.

به گزارش بلومبرگ، در این انتقال که روز سوم مه به ثبت رسید، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از سهام شرکت‌های «کوکاکولا فمسا» و «گروپ تلویزیا» به خانم گیتس واگذار شده است.

آن‌ها همچنین ۱۴.۱ میلیون سهام شرکت راه‌آهن ملی کانادا را به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیارد دلار و ۲.۹ میلیون سهام «اتونیشن»، شرکت خرید و فروش خودروی آمریکایی، را به او منتقل کردند که مجموع سهام‌های دریافتی خانم گیتس در چند روز گذشته را به بیش از دو میلیارد دلار رساند.

بنا بر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، آقای گیتس در حال حاضر ۱۴۵.۴ میلیارد دلار ثروت دارد.

در دادخواست طلاق که این هفته از طرف خانم گیتس تنظیم شد، او خواسته است تا ثروت مشترک این زوج، بین‌ آن‌ها به تساوی تقسیم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دادخواست مذکور تصریح شده است که این زوج که در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند، هیچ‌گونه شرایط ضمن عقدی پیش از ازدواج نداشتند که دلیلی برای تقسیم مساوی اموال آن‌ها بعد از طلاق خواهد بود. به همین دلیل، نویسنده کتاب «لحظه زندگی» (The Moment of Life) ممکن است به زودی بعد از فرانسواز بتنکورت میرز، مالک شرکت لورئال که ثروتی حدود ۸۳ میلیارد دلار به ارث برد، به دومین زن ثروتمند دنیا تبدیل شود.

این زوج در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که پس از ۲۷ سال زندگی کنار هم، از یکدیگر جدا خواهند شد.

خانم گیتس در مدارک تسلیم شده به دادگاه گفت که ازدواج آن‌ها، «به گونه‌ای جبران‌ناپذیر، از کار افتاده است».

این زوج در بیانیه خود گفتند: «پس از تفکر بسیار و تلاش برای بهبود رابطه خود، در نهایت تصمیم گرفتیم به این ازدواج پایان دهیم. در مدت ۲۷ سال گذشته، ما با هم سه کودک بی‌نظیر را تربیت کردیم و بنیادی ساختیم که در سراسر جهان فعال است تا برای مردم زندگی سالم و پرباری فراهم کند.»

آن‌ها ادامه دادند: «ما در آینده هم از ماموریت مهم خود چشم‌پوشی نخواهیم کرد و کنار یکدیگر به کار در بنیاد ادامه می‌دهیم ولی دیگر معتقد نیستیم که بتوانیم مثل یک زوج، در مراحل بعدی زندگی خود با هم رشد کنیم و شکوفا شویم.»

آن‌ها این بیانیه‌ را با درخواست احترام به حریم خصوصی خود به پایان بردند چرا که «در حال پیدا کردن راه خود در زندگی جدید» هستند.

این زوج در مدت زندگی مشترک خود، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تأسیس کردند که بزرگترین سازمان خیریه دنیا است و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای اموری نظیر ریشه‌کن کردن مالاریا و فلج اطفال هزینه کرده‌ است.

© The Independent

بیشتر از زندگی