‌حراج نامه جان اف کندی به معشوقه سوئدی‌اش

معروف است كه جان اف کندی قبل از ازدواجش با ژاكلین لی بوویر، با معشوقه اشراف‌زاده خود نامه‌‌نگاری داشته است

جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا - AFP

نامه‌های محرمانه جان اف کندی به معشوقه سوئدی‌اش، گونیلا فون پست، به صورت آنلاین به حراج گذاشته شده است.

یک نامه با امضای کندی و دو تکه ‌نامه دست‌نویس در حال حاضر در حراجی آر‌آر (RR Auction) در معرض فروش گذاشته شده است. تاریخ آنها بین سال‌های ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ است.

معروف است كه جان اف کندی قبل از ازدواجش با ژاكلین لی بوویر در پی ملاقات‌شان در كن فرانسه، در سال ۱۹۵۳، با معشوقه اشراف‌زاده [سوئدی] خود نامه‌‌نگاری داشته است.

بعدها، خانم فون پست در کتاب خود با عنوان «عشق، جک» که در سال ۱۹۹۷ منتشر کرد، رابطه‌اش با جان اف کندی، از جمله سفر یک‌هفته‌ای او به سوئد در اوت ۱۹۹۵، را فاش کرد.

در نامه کامل که مورخ ۱۹۵۶ است، آمده است: «قصد داشتم تابستان سال آینده دوباره به دیدار تو بیایم ... و اکنون نمی‌دانم چه خواهد شد. به هر حال، به من اطلاع بده که برنامه‌ات چیست.»

کندی که آن زمان سناتور ایالت ماساچوست بود، ادامه می‌دهد: «اگر برنامه ازدواج نداری، بیا چون دوست دارم تو را ببینم. تابستان گذشته اوقات خوشی با تو داشتم. خاطره روشنی از زندگی من است. شگفت‌انگیزی و دلم برایت تنگ شده است.»

حراجی می‌گوید که این تنها نامه جان اف کندی است که به روشنی محبت او به زنی دیگر را هنگامی که متأهل بود، نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کندی در بخشی از نامه مورخ ۱۹۹۵ می‌نویسد: «به نظر می‌رسد که فعالیت کنگره تا ۵ اوت برقرار خواهد بود. بنابراین به خود گفتم که ایالات متحده را ۱۰ اوت به مقصد لو هاور ترک خواهم کرد و ۱۲ اوت در سوئد خواهم بود.»

او سپس می‌پرسد: «کجا بروم. آدرس خودت  در باستاد را برای من بفرست.»

بسیاری از نامه‌های محرمانه کندی پیش از این در یک سایت حراج آنلاین در شیکاگو به فروش گذاشته شده بود. حراج این آثار با قیمت پیشنهادی ۲۵ هزار دلار آغاز می‌شد.

یادداشت‌ها بر روی کاغذهای رسمی دولت نوشته شده‌ است، و هر یک از آنها سربرگ سنای ایالات متحده را دارد.

به گفته حراجی، تکه‌نامه دومی که به حراج گذاشته شده، با نام «جک» امضا شده است، و در آن آمده است: «... می‌آیم و شاید بد نباشد برای من هتلی رزرو کنی. مشتاق دیدار تو هستم.»

در ادامه آمده است: «بعد از این همه ماه عجیب نیست؟ شاید در ابتدای دیدار حس عجیبی داشته باشیم، زیرا غریبه خواهیم بود؛ اما غریبه نیستیم. مطمئن هستم که دیدار خوبی خواهد بود. اگرچه تا گونیلا فاصله زیادی است، اما ارزشش را دارد.»

حراجی می‌گوید که این دسته از نامه‌ها پس از مرگ فون پست در سال ۲۰۱۱ کشف شده و جزو ارثیه او بوده است.

در تارنمای حراجی می‌خوانید که آرآر اکشن «منبعی شناخته‌شده و مورد اعتماد جهانی برای اسناد نادر، نسخه‌های خطی‌، امضا و آثار تاریخی» واقع در بوستون است و در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده است.

دیگر آثار به جا مانده از جان اف کندی که در آن تارنما به فروش گذاشته شده، شامل یک فندک و سیگاربرگ شخصی، یک عکس امضا شده از جان اف کندی در مقام رئیس جمهوری و رابرت کندی به عنوان دادستان کل کشور، و یک کتاب با امضای ژاکلین کندی است.

© The Independent

بیشتر از جهان