بازگشت نادال به رتبه دوم، دومینیک تیم مسابقات تنیس مسترز مادرید را پرقدرت آغاز کرد

نادال تا اینجای کار توانسته است در ۶۱ مسابقه روی زمین‌های خاکی به عنوان قهرمانی برسد که در نوع خود بی‌نظیر است

رافائل نادال در حین تمرین برای مسابقات تنیس مسترز در مادرید - OSCAR DEL POZO / AFP

رافائل نادال، از اسطوره‌های تنیس جهان در قسمت مردان، موفق شد تا با قهرمانی در مسابقات پانصد امتیازی بارسلونا دوباره به جایگاه دوم رده‌بندی برترین تنیس‌بازان جهان راه یابد. نادال با کسب این قهرمانی یک رکورد خیره‌کننده نیز از خود بر جای گذاشت. او تا اینجای کار توانسته است در ۶۱ مسابقه روی زمین‌های خاکی به عنوان قهرمانی برسد که در نوع خود بی‌نظیر است. به همین دلیل است که به او لقب پادشاه زمین‌های خاکی داده‌اند. نادال در مسابقات تنیس مسترز مونت کارلو موفق نبود و حالا امیدوار است تا در مسابقات مستزر مادرید به قهرمانی برسد. 

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که هفته گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات صربستان مغلوب اصلان کاراتسف شد، به دلیل آسیب‌دیدگی از حضور در مسابقات انصراف داده است. جوکوویچ در سال ۲۰۱۹ در آن مسابقات به قهرمانی رسیده است و در سال گذشته هم مسابقات به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به این ترتیب، نادال شانس نخست قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آید. او در مرحله اول مسابقات با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم باید به مصاف یک تنیس‌باز  ۱۷ ساله اسپانیایی و کارلوس آلکاراس برود که محصول آکادمی تنیس نادال است. 

علاوه بر شرکت در مسابقات تنیس، نادال از چند سال پیش با برپایی یک آکادمی بزرگ تنیس در زادگاهش مایورکا و با استفاده از مربیان مجرب، در خصوص آموزش نیز به موفقیت‌هایی دست یافته است. او نزدیک به دو سال است که در قاره آسیا نیز فعالیت خود را آغاز کرده است و آکادمی دیگری در کشور کویت بنا کرده است. نادال باید به مصاف آلکاراس جوانی برود که در مسابقات استرالیا نیز سابقه تمرین با او را دارد. 

دنیل مدوِدف، شانس دوم قهرمانی، نیز در دور دوم موفق شد فوگینا از کشور اسپانیا را در سه ست شکست دهد و به دور سوم مسابقات راه یافت. مدودف مسابقات تنیس مسترز مونت کارلو و مسابقات بارسلونا را به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا از دست داد و همین موضوع باعث شد تا عنوان دوم در رده‌بندی جهانی را از دست بدهد. 

اما دومینیک تیم اتریشی که مدتی از مسابقات تنیس فاصله گرفته بود و به نظر می‌رسید که در سال جدید از شرایط بدنی خوبی برخوردار نیست، پس از مسابقات تنیس در دبی در هیچ مسابقه‌ای حضور نیافته بود و در این مدت تمرینات بدنسازی خود را زیر نظر مربیان پیش برده است. او در مسابقه دور دوم مقابل مارکوس گیرون، تنیسور جوان امریکایی، قرار گرفت و موفق شد با یک نمایش دیدنی او را شکست دهد و آمادگی خود را به رخ دیگر حریفان بکشد. دومینیک تیم تا کنون دوبار در فینال این مسابقات حضور داشته است، اما موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

از نکات مثبت این مسابقات، حضور حدود ۳۰  درصدی تماشاگران در استادیوم برگزاری مسابقات است. خبر خوب دیگر برای تماشاگران این رشته این است که مسئولان برگزاری مسابقات رولند گاروس دومین مسابقه گرند اسلم سال که در سال جاری با یک هفته تأخیر و در تاریخ سوم خرداد ماه شروع خواهد شد، نیز قصد دارند مسابقات را با حضور ۳۵ درصدی تماشاگران برگزار کنند. همچنین عنوان شده است که در صورت موفقیت در برگزاری به این شیوه، شاید ظرفیت استادیوم‌های برگزاری تا میزان ۶۵ درصد افزایش یابد. در اخبار منتشر شده آمده است که به دلیل منع رفت و آمد در شهر پاریس، تمامی بازی‌ها در هفته نخست باید در طول روز، تا ساعت ۹ شب برگزار شود و در صورت صلاحدید، در هفته دوم برگزاری مسابقات در شب نیز ممکن خواهد داشت. 

بیشتر از ورزش