رئال مصمم است تا جلوی یک فینال تمام انگلیسی را بگیرد

زیدان تصمیم دارد تا با شکست چلسی در این مسابقه، خود را برای بار چهارم به فینال این مسابقات برساند

کریم بنزما مهاجم و بهترین گلزن رئال مادرید در این فصل - JAVIER SORIANO / AFP

دومین مسابقه در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد و متخصص این مسابقات یعنی رئال مادرید، مقابل تیم فوتبال چلسی قرار خواهد گرفت.

روز گذشته، دیگر تیم انگلیسی حاضر در این مرحله یعنی منچسترسیتی موفق شد برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به فینال این مسابقات راه یابد و بعد از نیم قرن، در یک مسابقه پایانی و یک رویداد اروپایی حاضر باشد.

شاگردان گواردیولا با شکست پی‌اس‌جی در مسابقه نیمه‌نهایی، به نهمین تیم انگلیسی تبدیل شدند که در فینال این مسابقات حضور دارد؛ اما زیدان تصمیم دارد تا با شکست چلسی در این مسابقه، خود را برای بار چهارم به فینال این مسابقات برساند و برای چهارمین بار به عنوان سرمربی، جام قهرمانی را تصاحب کند.

رئال در بازی رفت، با  تساوی یک بر یک مقابل تیم قدرتمند چلسی متوقف شد و به نظر می‌رسد توخل برای بازی برگشت نیز بازی تهاجمی را که در این روزها بسیار خوب آن را انجام می‌دهد، در دستور کار خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر خوب برای رئالی‌ها، بازگشت راموس و والورده به ترکیب اصلی تیم است. کاپیتان راموس می‌تواند در این مسابقه برای مادریدی‌ها اثری تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. او در تیمش نقش یک رهبر تمام عیار را دارد و حضورش می‌تواند قدرت خط دفاعی رئال را بالا ببرد و در زمان حمله نیز روی ضربات ایستگاهی از قدرت سرزنی خود به خوبی استفاده می‌کند. او در این مسابقه واران را به دلیل آسیب‌دیدگی در کنار خود ندارد اما ادر میلیتائو برزیلی در این چند مسابقه اخیر نشان داد که می‌تواند به یک مهره ثابت در این تیم تبدیل شود.

رئالی‌ها در خط میانی می‌توانند با خیالی آسوده‌تر در این مسابقه حاضر شوند؛ بازگشت والورده در کنار تونی کروس می‌تواند میانه میدان را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

زیدان در خط حمله نیز می‌تواند روی گلزنی‌های کریم بنزما حساب ویژه‌ای باز کند و به نظر می‌رسد شم گلزنی این مهاجم فرانسوی در این سن و سال هم تمامی ندارد. او تا اینجای کار ۲۱ گل در لالیگا و شش گل در لیگ قهرمانان برای مادرید به ثمر رسانده است و بهترین گلزن تیم به شمار می‌آید.

در مسابقه رفت، زیدان روی حضور و بازی هازارد حساب ویژه‌ای باز کرده بود اما او نتوانست انتظارات را برآورده کند. وی پس از سه سال به استفورد بریج بازگشته است و این ورزشگاه را به خوبی می‌شناسد و شاید در این مسابقه، همان بازیکنی باشد که همگان از او انتظار دارند.

تیم فوتبال چلسی نیز که در آخرین دیدار خود در لیگ برتر به پیروزی رسید، حالا شاید با ترکیب متفاوت‌تری در این مسابقه حاضر شود. توخل در آخرین بازی تیم، کای هاورتز را در نوک حمله قرار داد و او توانست با یک بازی درخشان، دو گل برای تیم فوتبال چلسی به ثمر برساند و پیروزی را از آن تیم کند.

به نظر می‌رسد توخل قصد دارد تا با ترکیب و تاکتیکی متفاوت مقابل رئال قرار گیرد تا به این ترتیب بتواند آن‌ها را شکست دهد و چلسی را برای سومین بار در این رقابت‌ها به دیدار پایانی برساند.

تنها قهرمانی این تیم، در زمان مربیگری روبرتو دی متئو به دست آمده است و توخل تصمیم دارد با چلسی این عنوان را به دست آورد. او سال گذشته به همراه پی‌اس‌جی در دیدار پایانی حضور داشت و با یک گل مغلوب بایرن مونیخ شد.

توخل معتقد است رئال بارها در این مرحله حضور داشته و تیم باتجربه‌ای است و این بازی برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. او همچنین از حضور راموس به عنوان یک بازیکن تعیین‌کننده نام برد و گفت که او می‌تواند به تنهایی جریان بازی را تغییر دهد.

در صورت پیروزی تیم فوتبال چلسی مقابل مادرید، این دومین باری است که در بازی پایانی مقابل یک تیم انگلیسی قرار خواهند گرفت. آن‌ها پیش از این در بازی فینال سال ۲۰۰۸ مقابل یونایتد به میدان رفتند که در ضربات پنالتی شکست خوردند و قهرمانی را به یونایتد تقدیم کردند.

بیشتر از ورزش