از قهرمانی مسی با بارسا تا رسیدن به رکورد مارادونا

با توجه به این عملکرد درخشان او در این روزها به نظر می‌رسد که تصمیم او برای ترک بارسا تغییر کرده و خود را برای ماندن در این تیم آماده میکند

لیونل مسی متخصص ضربات کاشته - LLUIS GENE / AFP

تیم فوتبال بارسلونا کماکان به قهرمانی در لالیگای اسپانیا امیدوار است و مسی می‌تواند در این قهرمانی نقش بسیار مهمی ایفا کند. بارسلونا در حساس‌ترین دیدار خود در هفته سی‌وچهارم به مصاف والنسیا رفت و با درخشش دوباره مسی در این مسابقه یک پیروزی ارزشمند را کسب کرد.

بارسا در حالی که در این مسابقه یک بر صفر عقب افتاده بود با درخشش مسی و دو گلی که او در این مسابقه به ثمر رسانید، سه بر یک به پیروزی رسید و اختلاف دو امتیازی خود را با صدر جدول و تیم فوتبال اتلتیکو مادرید حفظ کرد. مسی در این مسابقه نشان داد که هنوز با‌ارزش‌ترین بازیکن بارسلونا است و می‌تواند با ضربات ایستگاهی و دیدنی خود در زمین معجزه کند و جریان و نتیجه بازی را تغییر دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به این عملکرد درخشان او در این روزها به نظر می‌رسد که تصمیم او برای ترک بارسا تغییر کرده و خود را برای ماندن در این تیم آماده میکند و  قصد دارد با امضا یک قرار داد جدید و بلند مدت خود را در تاریخ باشگاه بارسلونا جاودانه کند. دنی آلوز بازیکن سابق تیم فوتبال بارسا و یکی از دوستان نزدیک مسی نیز به او پیشنهاد کرده که اشتباه او را تکرار نکند و در بارسا بماند، چون بعد از جدایی راه بازگشتی وجود نخواهد داشت.

بازی هفته آینده بارسا مقابل اتلتیکو مادرید بدون شک یک رقابت شش امتیازی خواهد بود و پیروزی در آن مسابقه شاید مسی و بارسا را بیش از پیش به قهرمانی نزدیک کند. یکی از نکات مهم در این مسابقه میزبانی تیم بارسلونا است و بازی در نیوکمپ میتواند برای شاگردان سیمئونه بسیار سخت باشد.لاپورتا رئیس جدید باشگاه بارسلونا معتقد است که اگر آنها چهار مسابقه باقی مانده را پیروز شوند بدون شک قهرمانی نسیب آنها خواهد شد.اوج هنرنمایی مسی در بازی مقابل والنسیا گلی بود که او با مهارت و زیبایی از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه والنسیا کرد.او با این گل توانست به رکورد کریستیانو رونالدو برسد که توانسته ۵۶ گل از روی ضربات ایستگاهی در دوران فوتبال خود به ثمر برساند.

رونالدو یکی از بهترین کاشته زنهای فوتبال دنیا به شمار می آید ولی مدتی است در این زمینه افت کرده است و مسی در این ده سال اخیر روی این ضربات پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و توانسته ۵۲ گل را به ثمر برساند و از او پیشی بگیرد. مسی بالاتر از خود، اسطوره فوتبال آرژانتین مارادونا را میبیند که با ۵۹ گل از او قرار دارد و به نظر میرسد که مسی تصمیم دارد این رکورد را از آن خود کند.البته مسی و رونالدو نزدیک به ۲۱ گل تا به رسیدن رکورد اصلی برای این نوع ضربات فاصله زیادی دارند و بازیکنانی مانند بکهام،پله و رونالدینیو از آنها در رده بالاتری قرار دارند. جونینیو هافبک برزیلی و سابق تیم فوتبال لیون فرانسه با ۷۷ گل از روی ضربات ایستگاهی در صدر آنها قرار دارد.

البته مسی در این فصل از رقابتهای لالیگا با زدن ۲۷ گل در صدر قرار دارد و میتواند برای هشتمین بار عنوان ال پی چی چی را که به آقای گل مسابقات در لالیگا لقب میدهند را از آن خود کند.

بیشتر از ورزش