وزارت‌خارجه سوئیس مرگ کارمند سفارت خود در ایران را تایید کرد

«مرگ او بر اثر حادثه بوده است»

سخنگوی سازمان اورژانس گفته بود «این فرد دبیر اول سفارت سوئیس بوده است.»basnews

به دنبال انتشار اخباری در رسانه‌های داخل ایران مبنی بر درگذشت دبیر اول سفارت سوئیس در تهران بر اثر سقوط از ساختمان، وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد فرد مورد اشاره یکی از کارکنان سفارت بوده و مرگ او بر اثر حادثه بوده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه سوئیس در بیانیه‌ای گفت این وزارتخانه «تایید می‌کند که یک کارمند سفارت سوئیس در تهران روز سه‌شنبه در یک حادثه مرگبار درگذشت. وزارت خارجه و رایزن ارشد فدرال (وزیر) ایگنازیو کاسیس از این مرگ غم‌انگیز شگفت‌زده شده و به خانواده او تسلیت می‌گویند.»

پیشتر رسانه‌های داخل ایران از سقوط این فرد از یکی از برج‌های کامرانیه در شمال تهران و مرگ او خبر داده و گفته بودند مشخص نیست آیا خودکشی بوده یا حادثه.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری مهر از قول سخنگوی سازمان اورژانس کشور گزارش داد: «سقوط یک خانم ۵۱ ساله از یکی از برج‌های کامرانیه دقایقی پیش به سامانه ۱۱۵ اورژانس کشور اعلام شد.»

به گفته مجتبی خالدی، پس از احراز هویت مشخص شد «این فرد دبیر اول سفارت سوئیس بوده است.»

وی درباره علت سقوط مرگبار گفت: «هنوز مشخص نیست این فرد خودکشی کرده یا این سقوط صرفاً یک حادثه بوده است اما زمان فوت او مدت زیادی گذشته است.»

خالدی از زمان احتمالی سقوط چیزی نگفت، اما هویت این خانم را «س. ب» ۵۱ ساله اعلام کرد.

به گفته خالدی، «صبح کارگر این فرد به داخل ساختمان می‌آید و متوجه عدم حضور او می‌شود. سپس با پلیس تماس می‌گیرند و (مرکز فوریت‌های) پلیس هم با اورژانس تماس می‌گیرد.»

سقوط در باغچه ساختمان، احتمالاً از طبقه هفدهم برج بیست طبقه اتفاق افتاده است.

گویا در تماس اولیه با اورژانس گفته می‌شود این جسد متعلق به یک آقا است اما بعد از بررسی‌های عوامل اورژانس مشخص می‌شود او خانم بوده است.

بیشتر از جهان