بیل و ملیندا گیتس به ازدواج خود پایان می‌دهند

در صورتی که این زوج روند طلاق رسمی را آغاز کنند پای سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲۴ میلیارد دلار در میان خواهد بود

تا پیش از این تصور عمومی بر این بود که بیل و میلندا گیتس ازدواج بسیار موفقی دارند-SCOTT OLSON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بیل گیتس و همسرش ملیندا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که پس از ۲۷ سال زندگی مشترک و بزرگ کردن سه فرزند، تصمیم گرفته‌اند که به ازدواج خود پایان دهند.

تا پیش از این تصور غالب عمومی بر این بود که این زوج ازدواج بسیار موفقی دارند. بیل گیتس همسرش را یک شریک کاملا برابر، مثبت، علاقمند به علوم و شبیه خودش توصیف می‌کرد.

این در حالی است که جف بزوس، ثروتمندترین مرد جهان هم اخیرا به ازدواج ۲۵ ساله خود با همسرش در یکی از پرهزینه‌ترین پرونده‌های طلاق پایان داد. 

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین مردان جهان به‌شمار می‌رود و بنیاد گیتس که بزرگترین خیریه خصوصی در جهان به شمار می‌رود را به طور مشترک با ملیندا تاسیس کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنها در این بیانیه به ادامه کار مشترک در بنیاد بیل و ملیندا گیتس اشاره کرده‌اند، اما تاکید کردند که در مرحله بعدی زندگی به عنوان یک زوج در کنار هم نخواهند بود. بیل گیتس از سال گذشته تمرکز اصلی خود را روی کارهای مربوط به بنیاد خیریه و کمک به مقابله با شیوع کووید-۱۹ گذاشته است.

در این بیانیه که در حساب کاربری توییتر بیل و ملیندا منتشر شده، به جزئیات این جدایی و اینکه آنها جدا از هم زندگی خواهند کرد یا به طور رسمی طلاق می‌گیرند، اشاره‌ای نشده است.

در صورتی که پای طلاق رسمی در میان باشد، آنگاه بحث ده‌ها میلیارد دلار پول و نحوه تقسیم آن مطرح خواهد بود. گیتس، چهارمین ثروتمند جهان با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲۴ میلیارد دلار به‌شمار می‌رود.

بیل و ملیندا در ادامه خواستار احترام به حریم خصوصی خود شده‌اند.

بیل و ملیندا در دهه ۸۰ میلادی در مایکروسافت یکدیگر را ملاقات کردند. شرکتی که بیل گیتس بنیانگذار آن است.

آنها در سال ۱۹۹۴ در هاوایی ازدواج کردند و شش سال بعد بنیاد بیل و ملیندا گیتس را راه‌اندازی کردند.

بیشتر از زندگی