باز هم حمله راکتی به پایگاه محل فعالیت آمریکاییان در عراق

پایگاه هوایی «بلد» محل استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا است

به گفته پنتاگون، در این پایگاه هیچ نیروی ارتش آمریکا یا نیروی ائتلاف مستقر نیست، اما پیمانکاران خصوصی آمریکایی در آن مشغول کارند-SABAH ARAR / AFP

به گزارش رویترز، دوشنبه شب سه راکت به پایگاه هوایی «بلد» در شمال عراق شلیک شد، اما خسارت یا تلفاتی به نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه وارد نکرد.

به گفته یک مقام امنیتی، راکت‌ها در محلی فرود آمدند که شرکت آمریکایی سلی‌پورت نگهداری و تعمیر جنگنده‌های اف-۱۶ را که عراق از آمریکا خریده است، بر عهده دارد.

جسیکا مک‌نالتی، سخنگوی پنتاگون، گفت: «گزارش‌های اولیه حاکی از این است که خسارت یا تلفاتی به آمریکایی‌ها وارد نشده‌است.»

به گفته پنتاگون، در این پایگاه هیچ نیروی ارتش آمریکا یا نیروی ائتلاف مستقر نیست، اما پیمانکاران خصوصی آمریکایی در آن مشغول کارند.

یکشنبه شب به وقت محلی، یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، هدف حمله راکتی قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، سامانه پدافند هوایی «سی-رم» (C-RAM) یکی از راکت‌ها را رهگیری کرد، و راکت دیگر در محوطه اطراف پایگاه نظامی به زمین اصابت کرد.

در باره خسارت‌ها یا تلفات احتمالی این حمله گزارشی نرسیده‌ است.

روز سی‌ام فروردین ماه هم ارتش عراق در بیانیه‌ای از پنج حمله راکتی به پایگاه هوایی «بلد» در شمال بغداد خبر داد. در جریان حمله به آن پایگاه دو سرباز عراقی مجروح شدند.

از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا، دست‌کم ۲۰ حمله راکتی علیه منافع نیروهای آمریکایی در عراق، شامل اقامتگاه‌های نیروها، انجام شده است.

از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دو غیرنظامی آمریکایی در این حمله‌ها جان باخته‌اند. کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله‌های راکتی در بغداد، از جمله دلایلی بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، موافقت خود را با حذف قاسم سلیمانی اعلام کرد. فرمانده سابق نیروی قدس در سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸، در جریان حمله پهپادی خارج از فرودگاه بغداد کشته شد.