پزشک کیم کارداشیان، در لندن سالن زیبایی و بهداشت افتتاح کرد

دکتر استرم وعده‌های الکی نمی‌دهد که زندگی شما را متحول خواهد کرد

مرکز بهداشتی و زیبایی جدید دکتر استرم در لندن-drsturm.com

شاید نام دکتر باربارا استرم را نشنیده باشید، اما به احتمال زیاد با روش درمان پرطرفدار او آشنا هستید. روش پاکسازی پوست صورت دکتر استرم، موسوم به «فیشیال خون‌آشام»، زمانی که کیم کارداشیان در یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی «همراه با کارداشیان‌ها»، در اپیزود «کیم و کورتنی به میامی می‌روند»، این روش درمان را انجام داد، در سال ۲۰۱۳ تیتر اول روزنامه‌ها شد. در این روش مقدار کمی از خون را می‌گیرند و سپس دوباره آن را در پوست صورت تزریق می‌کنند.

«فیشیال خون‌آشام» در مرکز بهداشتی و زیبایی جدید دکتر استرم در لندن انجام نمی‌شود، و در حال حاضر تنها در مرکز بهداشتی و زیبایی اصلی او در دوسلدورف صورت می‌گیرد. مرکز بهداشتی و زیبایی لندن در اوایل این ماه افتتاح، و با استقبال فراوانی روبرو شد و مدل‌ها و «کاربران تأثیرگذار» (influencers) زیادی از چهره پسا-فیشیال خود عکس‌های سلفی به اشتراک گذاشتند. برای آشنایی بیشتر با این مختصص زیبایی پرآوازه، که گفته می‌شود مسئول چهره‌ پرطراوت گوینت پالترو است و کیت ماس​​، ویکتوریا بکهام، و خواهران حدید از جمله مشتریان او هستند، رفتم تا خودم از نزدیک امتحان کنم.

دکتر استرم در دنیای لوازم آرایشی و مراقبت از پوست نادر است. او برخلاف سایر نام‌نماهای تجاری لوازم بهداشتی و آرایشی، از بسته‌بندی‌های صورتی استفاده نمی‌کند و وعده‌های الکی نمی‌دهد که این روش زندگی شما را متحول خواهد کرد. دلیل شهرت دکتر استرم این است که بر علم تکیه دارد. محصولات آرایشی و بهداشتی مولکولی او که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شدند، بر اساس تحقیقات بالینی شخصی او در زمینه زیبایی‌شناسی و درمان‌های ارتوپدی پیشینش طراحی شده‌اند. اما دکتر استرم مدت‌ها قبل در وادی مراقبت از پوست به موفقیت دست یافته بود؛ او در سال ۲۰۰۲ با پلاسما کرمی به نام «ام‌سی۱» (MC1) ساخت که با کمک پروتئین‌های پوست، علایم التهاب را کاهش می‌دهد. این رویکرد در آن زمان واقعا پیشگامانه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همین رویکرد مبتنی بر علم، همراه با نتایج فوری محصولات دکتر استرم، خصوصا در موارد التهاب، باعث شد میان افراد مشهور این همه طرفدار پیدا کند. اغلب «اشخاص مشهور و پرطرفدار» پیش از شرکت در مراسم‌های بزرگ با فرش قرمز، به سراغ او می‌روند تا پوستشان آن شب «درخشش استرم» (#SturmGlow) را داشته باشد.

روزی که من به مرکز بهداشتی و زیبایی جدید در لندن رفتم، دکتر استرم در لس‌آنجلس بود و داشت پیش از برگزاری مراسم اسکار، پوست مشهورترین ستاره‌های سینما را پاک‌سازی می‌کرد. در آن‌جا به من گفتند که چند نفر از طرفداران برجسته او قبلاً به مرکز بهداشت و زیبایی لندن رجوع کرده‌اند، اما به هیچ عنوان حاضر نشدند اسم کسی را به من بدهند.

طراح این مرکز بهداشتی و زیبایی، واقع در خیابان پر‌زرق‌و‌برق «ماونت استریت» در محله «میفر» در لندن، برادر استرم، توبیاس فرتاگ معمار است و ساختمان دو طبقه آن دیدنی است. فضای داخل آن تقریباً کاملا با سنگ مرمر سفید پوشیده شده و دالان‌های طاق‌دار دارد. می‌شود گفت چیزی است بین مطب دندان‌پزشکی در هالیوود و سفینه فضایی. کفپوش اصلی ساختمان حفظ شده و در مرکز آن یک تخته سنگ عقیق سبز ایتالیایی عظیم موسوم به «میز اکتشاف» هست که با محصولات کالت استرم، از جمله «سرم هیالورونیک» (۲۳۵ پوند) و محصول پرفروشش، «قطره‌های براق‌کننده» (۱۱۰ پوند)، پوشیده شده است. رویکرد متفاوت استرم در بهداشت و مراقبت از پوست، بر پایه زیبایی بالینی و حداقلی بنا شده است: به عبارت دیگر، رویکردی ساده و علمی.

در این مرکز هفت نوع «پاکسازی صورت» [فیشیال] انجام می‌شود؛ از جمله برای آقایان و «افراد با پوست تیره‌تر.» من معمولا با پوستم مشکل خاصی ندارم برای همین پاکسازی صورت نوع «درخشش ویژه» (Signature Glow) را انتخاب کردم که به پوست آبرسانی می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و در مجموع سلامت پوست را تقویت می‌کند.

قیمت درخششی که استرم به پوست می‌اندازد، کم نیست. قیمت پاکسازی صورت‌ها بین ۱۵۰ پوند برای نوع «درخشش آنی» که برای مصرف فوری ساخته شده، تا ۲۵۰ پوند برای «پاکسازی صورت‌ شفاف‌کننده» (مخصوص پوست‌های لکه‌دار و ترک خورده) است. پاکسازی صورت‌ ویژه‌ای که من انتخاب کردم، یک ساعت طول می‌کشد و ۲۲۵ پوند هزینه دارد.

ابتدا مرا به جودی، متخصص زیبایی‌ام، معرفی می‌کنند که پوستی به صافی ظروف چینی دارد و بعد مرا به اتاق‌های درمان در طبقه پایین راهنمای می‌کنند. داخل اتاق‌های درمان هم مانند بقیه قسمت‌های مرکز ساده است: چراغ‌های سفید، دیوارهای سفید، و یک صندلی راحتی ساده. فضای اتاق روشن، تمیز و ساکت است. با فضاهای کم‌نور و دنج و موسیقی ملایمی که در اکثر مکان‌های وابسته به صنایع بهداشتی و آرایشی پخش می‌شود، فرق دارد. مشتریان دکتر استرم برای استراحت و آرامش به این‌جا نمی‌آیند، بلکه می‌آیند که نتیجه بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از گپی طولانی با جودی، در حالی‌که او پوستم را زیر نور بررسی می‌کند، مطلع می‌شوم که پوستم دچار لایه‌برداری و رتینول بیش از حد است. من هر شب از محصول ضدپیری استفاده می‌کردم. جودی توضیح می‌دهد که احتمالا برای همین است تازگی‌ها احساس می‌کنم پوستم کشیده می‌شود. دچار کمبود آب شده است. گفت نباید از چنین لایه‌بردار‌های خشنی استفاده کنم (پوستم نسبت به آن‌ها زیادی حساس است) و به هیچ‌وجه نباید از «رتینول» استفاده کنم. همه این‌هایی که گفت برای من کاملا جدید بودند.

جودی درمان ویژه‌ام را با «پاک‌کننده آنزیم» دکتر استرم (۵۰ پوند) آغاز کرد که کمی خاصیت لایه‌برداری دارد. این محصول به‌صورت پودر عرضه می‌شود و باید با آب مخلوط شود تا به مایع تمیز‌کننده کف‌دار تبدیل شود.

پس از آن نوبت به تمیز کردن منافذ پوست و ماساژ ضدپیری صورت رسید. دراین مرحله انتظار داشتم برایم ماسک بگذارد و سرم را ماساژ بدهد. اما روش کار آن‌ها این‌گونه است که جریان خون و اکسیژن به صورت را افزایش دهند و حجم ماهیچه‌های صورت را بیشتر کنند. این قسمت بسیار عالی و آرامش‌بخش بود. با حرکت دست‌های جودی روی ترک‌های صورتم، رسما بهبود جریان خونم را حس می‌کردم.

مرحله بعد «میکرو نیدلینگ» بود. این روش درمان جدید با استفاده از سوزن‌های ریز و استریل شده در سطحی‌ترین رگ‌های پوست سوراخ‌های کوچکی ایجاد می‌کند که باعث تولید کلاژن می‌شوند و پوستتان را تازه و شاداب می‌کنند. راستش من از این قسمت کمی می‌ترسیدم، اما آن‌قدر که فکر می‌کردم درد نداشت و تنها لرزش‌های ریز و ملایمی روی قسمت‌های مختلف صورتم حس می‌کردم. بعدش پوستم کمی قرمز شد اما تا یک ساعت بعد قرمزی هم از بین رفت. وقتی پاکسازی صورت‌ تمام شد، پوستم تمیزتر و روشن‌تر از قبل شده بود.

با این‌که نبود موسیقی در اتاق آن حس همیشگی به مرکز بهداشتی و زیبایی رفتن را نداشت، اما باعث شد در طول درمان کمی در مورد پوستم با جودی صحبت کنم. من عادات روزانه‌ام را برای او گفتم، او هم توصیه‌ها و راه‌حل‌های مناسبی به من پیشنهاد کرد که همه‌شان  لزوما شامل محصولات استرم نمی‌شدند.

در واقع نیازی نبود او محصولات استرم را به من بفروشد. قبلاً تعدادی از آن‌ها را امتحان کرده بودم و با وجود قیمت نجومی‌ای که دارند، همیشه پوستم را تمیز کرده‌اند و برق انداخته‌اند. بنابراین، طبیعتا چند محصول دیگر، از جمله پاک‌‌کننده آنزیم و سرم هالورونیک را هم خریدم.

یک هفته بعد، پوستم از من تشکر می‌کند. کمبود آب پوستم دارد جبران می‌شود و دیگر با صورت کشیده و خشکیده از حمام خارج نمی‌شوم. حالا می‌فهمم چرا کیم طرفدارش است.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی