تاتنهام با گرت بیل و بدون مورینیو چیز دیگری است

بیل معتقد است که روز به روز به فرم و شرایط بدنی ایده‌آل خود نزدیک می‌شود

خوشحالی بیل پس از به ثمر رساندن سه گل مقابل تیم فوتبال شفیلد - Shaun Botterill / POOL / AFP

تیم فوتبال تاتنهام این روزها با مربی جوان و موقت خود، رایان میسون، لحظات آرامی را نسبت به زمان مورینیو پشت سر می‌گذارد. این تیم در سه مسابقه پس از اخراج مورینیو دو پیروزی در لیگ برتر و یک شکست را در فینال جام اتحادیه مقابل منچسترسیتی تجربه کرده است. مشخصاً حضور این مربی جوان در این سه بازی نمی‌تواند عملکرد مشخصی از او نشان دهد، اما به نظر می‌رسد نبودن مورینیو تیم را از حاشیه‌های فوتبالی دور کرده است و این فرصت را به بازیکنان می‌دهد تا توانایی‌های خود را بیشتر نمایان کنند.

باخت مقابل سیتی، آن هم با نتیجه یک بر صفر در ابتدای حضور این مربی، از نظر هواداران شروع بدی نیست. اما گرت بیل، بازیکن ولزی تیم فوتبال رئال مادرید که با هزاران امید و آرزو به صورت قرضی راهی این تیم لندنی شده است، در ابتدای کار با لطف و محبت مورینیو مواجه نشد. بیل که خود از بازیکنان سابق تاتنهام بوده است، امیدوار بود که با ترک مادرید و حضور در تاتنهام، فوتبال خود را دوباره زنده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در اکثر بازی‌ها روی نیمکت بود و در بعضی مسابقات حتی در لیست ۱۸ نفره تیم هم حضور نداشت و به نظر می‌رسید در تفکرات مورینیو جایی ندارد. اما در چند مسابقه‌ای که به کار گرفته شد، به خوبی توانایی‌های خود را نشان داد و مشخص شد که هنوز هم توانایی گلزنی بالایی دارد. او در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلستان مقابل تیم از پیش سقوط کرده شفیلدیونایتد، موفق شد سه گل از چهار گل تیمش را بزند و به‌اصطلاح «هت تریک» کند. با آمدن میسون، به نظر می‌رسد که او از روحیه بالاتری برخوردار شده است و به گفته خودش، تیم تاتنهام دیگر تغییر کرده است. او با طعنه به سرمربی پیشین تیم یعنی مورینیو، اعلام کرد که دیگر به شیوه تاتنهام فوتبال بازی می‌کنند.او معتقد است که میسون مربی بسیار خوبی است و تاتنهام زیر نظر او پیشرفت می‌کند. 

دو برد پیاپی در مسابقات لیگ برتر پس از قبول این جایگاه، می‌تواند نتیجه خوبی برای میسون قلمداد شود. بیل معتقد است که روز به روز به فرم و شرایط بدنی ایده‌آل خود نزدیک می‌شود و فقط نیاز به بازی‌های بیشتری دارد تا بتواند زمان طولانی‌تری در زمین حضور داشته باشد. با این حال، با این عملکرد هم ماندن وی در تاتنهام مشخص نیست. او در زمان حضور مورینیو اعلام کرده بود که در انتهای فصل به مادرید باز خواهد گشت. شاید روند خوب تاتنهام و احتمال کسب سهمیه برای رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا نظر وی را تغییر دهد وشاید با جدا شدن احتمالی هری کین در تابستان پیش رو، بتواند جایگاهی ثابتی در تیم پیدا کند و به عنوان مهاجم اصلی تیم شناخته شود.

کین بازهم به ترک تاتنهام مصمم است و اعتقاد دارد که رسیدن به عناوین تیمی نسبت به عناوین فردی برای او اولویت دارد و قصد دارد برای رسیدن این هدف به تیم بزرگتری نقل مکان کند. بیل در ۱۶ مسابقه برای تیم فوتبال تاتنهام که در بیشتر آنها بازیکن ذخیره بوده است، در رقابت‌های لیگ جزیره در این فصل به میدان رفته و موفق به زدن ۹ گل و ثبت دو پاس منجر به گل شده است که می‌تواند عملکرد خوبی به‌شمار آید.

تیم تاتنهام با پیروزی چهار بر صفر مقابل شفیلدیونایتد موقتاً به رده پنجم جدول صعود کرد و در صورت نتیجه نگرفتن وستهام مقابل برنلی، در همان جایگاه باقی خواهد ماند. حضور میسون، مربی موقت این تیم نیز به نتایج تاتنهام درانتهای فصل بستگی دارد و او شاید با گرفتن نتایج قابل قبول بتواند جایگاهی ثابتی برای خود در فصل بعد روی نیمکت تاتنهام پیدا کند. 

بیشتر از ورزش