آیفون چگونه اشیای گم شده را ردیابی و پیدا می‌کند؟

ایرتگ این قابلیت را دارد که سایر افراد و نیز سایر دستگاه‌های اپل را ردیابی کند

 بر فرض اگر آیفون به یک مک بوک گم شده نزدیک شود، آن کامپیوتر قادر خواهد بود ارتباط اینترنت آیفون را بگیرد و با صدایی که از آن ساتع می‌شود، مالک خود را آگاه کند- Pexels

آیفون بالاخره از «ایرتگ»‌های خود رونمایی کرد. «ایرتگ» وسیله‌ای است که به آیفون امکان می‌دهد که اشیای گم شده را پیدا کند. ردیاب کوچکی که می‌توان آن را به اشیایی از قبیل کیف، کلید یا هرچیز دیگری که ممکن است گم شود، وصل کرد و با استفاده از فناوری موجود آیفون، پیداشان کرد. این فناوری شامل ویژگی ردیابی دقیقی است که به گوشی این امکان را می‌دهد که به صورت دقیق و مشخص بگوید که آن شیء گم شده کجاست. این کار با استفاده از تراشه U1 درون آیفون انجام می‌شود که می‌تواند محل دقیق اشیاء را دریابد و تعیین کند. همه این ویژگی ها با برنامک «فایند مای» (Find My) اپل کنترل می‌شود که در حال حاضر این قابلیت را دارد که سایر افراد و نیز سایر دستگاه‌های اپل را ردیابی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کار با استفاده از ثبت همه دستگاه‌ها در یک شبکه منسجم و یکپارچه انجام می‌گیرد. سپس، بر فرض اگر آیفون به یک مک بوک گم شده نزدیک شود، آن کامپیوتر قادر خواهد بود ارتباط اینترنت آیفون را بگیرد و با صدایی که از آن  ساطع می‌شود، مالک خود را آگاه کند. ایرتگ‌ها نیز می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

اپل در این مدت مدام بر اهمیت حفظ حریم خصوصی در این ویژگی‌ها تأکید کرده است. هیچ داده مرتبط با موقعیت‌های مکانی در ایرتگ‌ها ذخیره نمی‌شود، همه ارتباطات با این شبکه، رمزگذاری شده و ناشناس است، و ردیاب‌ها از طیف گسترده این فناوری‌ها بهره می‌گیرند تا آن‌ها را ایمن نگاه دارند؛ از جمله این که اگر افرادی در حال ردیابی شدن از طریق یک ایرتگ  باشند، به آن‌ها پیغام هشدار داده می‌شود تا از کاربرد این فناوری برای ایجاد مزاحمت جلوگیری شود. قیمت ایرتگ‌ها ۲۹ دلار است و همچنین می‌توان آن‌ها در بسته چهارتایی ۹۹ دلاری خرید. ایرتگ‌ها از ۳۰ آوریل در دسترس خواهند بود. اپل همچنین گفته است که برای تولید بندهای چرمی آن نیزبا هرمس همکاری کرده است. اما هنوز قیمتی برای آن بندها اعلام نشده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی