رژیم غذایی بیانسه خطرناک است

بیانسه دو برابر مدت توصیه شده گوشت، لبنیات و کربوهیدارت مصرف نکرد

AFP

یک کارشناس تغذیه می‌گوید رژیم غذایی مورد تایید بیانسه «خطرناک» است.

بیانسه می‌گوید بهبود وضع مزاجی و حال مساعدش پیش از کنسرت در جشنواره «کوچلا» در سال گذشته را مدیون رژیم غذایی بیست و دو روزه «ویگان» است. (رژیم غذایی ویگان مصرف هرنوع محصول حیوانی از گوشت گرفته تا لبنیات و تخم مرغ را ممنوع می‌کند).

در سایت بیانسه آمده است که این رژیم غذایی که توسط مارکو بورگِز، بنیانگزار «بیست و دو روز تغذیه» طرح شده، «بر مبنای اصل ایجاد عادات سالم‌تر با توسل به زندگی مبتنی بر گیاهان» است.

خواننده ترانه «هِیلوُ» ویدئوی تبلیغاتی این رژیم غذایی را ماه گذشته در مستندش به نام «هُم کامینگ» (به خانه آمدن) پخش کرد و گفت رژیم غذایی پیش از کنسرتش در جشنواره «کوچلا» شامل:« حذف نان، کربوئیدرات، شکر، لبنیات، گوشت، ماهی و الکل» بوده و افزود:«گرسنه‌ام».

بیانسه این رژیم غذایی را به مدت چهل و چهار روز یعنی دو برابر توصیه اولیه دنبال کرد.

دانیل اُشُنِسی، کارشناس تغذیه هشدار می‌دهد که دنبال کردن این رژیم غذایی بیست و دو روزه می‌تواند به «کمبود مواد غذایی» (در بدن) منجر شده و نیز به نوشابه‌ای اشاره می‌کند که حاوی هشت قاشق چایخوری شکر است.

اُشُنِسی، روز پنجشنبه در برنامه «ویکتوریا داربیشِر»گفت کسانی که این رژیم را دنبال می‌کنند به اندازه کافی کالری به بدنشان نمی‌رسانند. اداره بهداشت عمومی بریتانیا توصیه می‌کند که مردها روزانه دوهزار و پانصد، و زنان دوهزار کالری مصرف کنند، اما اشنسی می‌گوید رژیم بیانسه تنها حاوی یک هزار و چهارصد کالری است.

اُشنسی در اشاره به ویدئوی تبلیغاتی بیانسه گفت:«این (مقدار کالری) برای هرکسی کم است. کسی که آن را دنبال می‌کند، احساس خستگی مفرط خواهد کرد به ویژه اگر ورزش را هم به آن اضافه کنید».

برای افراد معمولی که بر خلاف بیانسه یک تیم کارشناسان تغذیه و تمرین‌های بدنی ندارند، دنبال کردن این رژیم غذایی می‌تواند خطرناک باشد.

این کارشناس تغذیه گفت، بیانسه با افشای رژیم‌های غذایی‌اش، به مردم رویا می‌فروشد.

او افزود:«این موضوع نگران کننده است، زیرا او تعداد زیادی هوادار نوجوان دارد که به آسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. او دروازه تماس با میلیون‌ها نفر است».

بورگِز در بیانیه‌ای به رسانه بی بی سی به نظرات اُشنسی واکنش نشان داد و بیانسه را برای «شریک شدن راهش با سایرین» ستود.

او گفت:«بیانسه ترکیبی از مواد غذایی فرآوری نشده گیاهی و تمرین‌های بدنی روزانه را در دستور کار دشوارش قرار داد تا به هدف شخصی‌اش در آمادگی برای جشنواره کوچلا برسد».

او با موفقیت به هدفش دست یافت و توانست در این جشنواره یک اجرای صد در صد ارائه دهد که کمتر از آن امکان نداشت.

او همچنان متوجه اهمیت تغذیه درست و ورزش برای یک زندگی سالم و شاد خواهد بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی