جنجال بر سر مخارج شخصی بوریس جانسون: از پرستار بچه تا مربی ورزش

نخست وزیر بریتانیا هر گونه شائبه تخلف مالی را تکذیب کرده است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا- Dan Kitwood/ REUTERS

در حالی که به حزب محافظه‌کار بریتانیا تنها یک هفته مهلت داده شده است تا متن کلیه مکاتبات پیرامون نوسازی و دکوراسیون آپارتمان محل اقامت نخست وزیر را تحویل دهند، گزارش‌هایی حاکی از آن است که از حامیان مالی حزب خواسته شده بوده است که دستمزد پرستار «ویلفرد»، پسر آقای جانسون را بپردازند. 

به گزارش نشریه «ساندی تایمز»، یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا که نامش فاش نشده است، از یکی از حامیان حزب محافظه‌کار شکایتنامه‌ای دریافت کرده که در آن گفته می‌شود از او خواسته شده بوده است که هزینه پرستاری از کودک یک ساله بوریس جانسون را تقبل کند.

ظاهرا حامی مالی حزب به این نماینده پارلمان گفته است: «برای من اشکالی ندارد که وجه لازم برای جزوه‌ها‌(ی حزبی) را بپردازم، اما به معنی واقعی کلمه از من خواسته شده هزینه پرستاری از کودک نخست‌وزیر را بپذیرم.» 

این نشریه همچنین گزارش داده است که دفتر نخست وزیری بریتانیا منکر این ادعا نیست که آقای جانسون برای نوسازی (آپارتمان محل اقامتش) یک وام شخصی دریافت کرده است. اما برای اجتناب از اتهام تضاد منافع، دریافت چنان وامی باید به اطلاع مقامات حزب می‌رسید.

تحقیقات جداگانه‌ای در مورد منبع پرداخت هزینه‌های تغییر دکوراسیون آپارتمان آقای جانسون، تحت نظارت «سایمون کِیس» رئیس اداره خدمات دولتی، لرد گایت، مشاور مستقل منافع مدیران کل وزارتخانه‌ها، و کمیسیون گزینش نخست وزیر، در جریان است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جانسون بارها تکرار کرده است که او خود کلیه هزینه‌های مربوطه را، فرای ۳۰ هزار پوند بودجه نخست‌وزیران برای نوسازی آپارتمانشان، پرداخت کرده است.

در این میان، بنا به آن گزارش، به کارکنان حزب محافظه‌کار یک هفته مهلت داده شده است تا کلیه مکاتبات مربوط به نوسازی آپارتمان آقای جانسون را تحویل دهند یا با عواقب قانونی آن رو‌به‌رو شوند.

روز شنبه، نشریات تایمز و سان گزارش دادند که کلیه کارکنان حزب محافظه‌کار ایمیلی با امضای «آلن مَبات»، مقام ارشد و حقوقی اداره کارگزینی، در مورد تحقیقات کمیسیون دریافت کرده‌اند که در آن آمده است: «به شما اخطار می شود که این روند، تحقیقاتی جزایی است.» 

در آن ایمیل مقرر شده است که کلیه مکاتبات (مرتبط با نوسازی آپارتمان آقای جانسون) باید تا تاریخ هفتم ماه مه تحویل داده شود.

درخواست پرداخت دستمزد پرستار کودک آقای جانسون نیز در مقاله نشریه «میل آن ساندی» منعکس شده است. در آن مقاله همچنین آمده است که از حامیان مالی حزب محافظه‌کار خواسته شده بود که هزینه‌های یک مربی ورزشی شخصی برای نخست‌وزیر را بپردازند.

در آن گزارش آمده است که «دفتر نخست وزیری تقاضا از حامیان مالی را انکار نکرده است، اما تاکید کرده است که آقای جانسون دستمزد هردو فرد مذکور را «شخصا پرداخته است.»

ایندیپندنت در این مورد با مقر نخست‌وزیری تماس گرفته است.

گزارش‌هاى بيشتر از پرس آسوسیشن

© The Independent