حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی بغداد

در باره خسارت‌ها یا تلفات احتمالی این حمله گزارشی نرسیده‌ است

از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا، دست‌کم ۲۰ حمله راکتی علیه منافع نیروهای آمریکایی در عراق، شامل اقامتگاه‌های نیروها، انجام شده است- Iranian Army office / AFP

شبکه خبری «کردستان۲۴» گزارش داد که یکشنبه شب به وقت محلی، یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، هدف حمله راکتی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، سامانه پدافند هوایی «سی-رم» (C-RAM) یکی از راکت‌ها را رهگیری کرد، و راکت دیگر در محوطه اطراف پایگاه نظامی به زمین اصابت کرد.

در باره خسارت‌ها یا تلفات احتمالی این حمله گزارشی نرسیده‌ است.

روز سی‌ام فروردین ماه هم ارتش عراق در بیانیه‌ای از پنج حمله راکتی به پایگاه هوایی «بلد» در شمال بغداد خبر داد. در جریان حمله به آن پایگاه دو سرباز عراقی مجروح شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پایگاه علاوه بر پیمانکاران آمریکایی، میزبان جنگنده‌های اف-۱۶ و شرکت‌های فعال در بخش نظارت و تعمیرات است.

خبرگزاری فرانسه تعداد افراد مجروح شده را سه سرباز عراقی و دو پیمانکار خارجی اعلام کرده است.

به گزارش رویترز، در حمله یکشنبه شب راکت‌های کاتیوشا به محوطه این پایگاه برخورد کردند که اقامتگاه پیمانکاران آمریکایی است.

از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا، دست‌کم ۲۰ حمله راکتی علیه منافع نیروهای آمریکایی در عراق، شامل اقامتگاه‌های نیروها، انجام شده است.

از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دو غیرنظامی آمریکایی در این حمله‌ها جان باخته‌اند. کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله‌های راکتی در بغداد، از جمله دلایلی بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، موافقت خود را با حذف قاسم سلیمانی اعلام کرد. فرمانده سابق نیروی قدس در سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸، در جریان حمله پهپادی خارج از فرودگاه بغداد کشته شد.