هجوم هواداران معترض یونایتد به ورزشگاه، تعویق بازی با لیورپول

هواداران به مالکیت خانواده آمریکایی گلیزر بر این باشگاه اعتراض داشتند

صدها هوادار وارد زمین چمن شدند، و سپس از مسیری که معمولا مخصوص اتوبوس حامل اعضای تیم‌هاست، به بیرون هدایت شدند- Photo by Oli SCARFF / AFP

روز یکشنبه، صدها تن از هواداران معترض تیم فوتبال منچستریونایتد انگلستان، با یورش به ورزشگاه اولدترافورد، باعث به تعویق افتادن بازی این تیم با لیورپول شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان، هواداران به مالکیت خانواده آمریکایی گلیزر بر این باشگاه اعتراض داشتند. خانواده گلیزر، مالک باشگاه فوتبال آمریکایی تامپا بی باکنیرز هم هست.

سازمان لیگ برتر انگلستان در وبسایت خود نوشت: «به دلیل نقض امنیت در اولدترافورد، تأیید می‌کنیم که بازی منچستر یونایتد در برابر لیورپول، ساعت شانزده و سی دقیقه به وقت بریتانیا برگزار نخواهد شد.»

به گزارش بی‌بی‌سی، صدها هوادار وارد زمین چمن شدند، و سپس از مسیری که معمولا مخصوص اتوبوس حامل اعضای تیم‌هاست، به بیرون هدایت شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواداران منچستریونایتد شاکی‌اند که مالکان باشگاه، این تیم را درگیر طرح نافرجام سوپرلیگ اروپا کردند. اتحادیه هواداران منچستریونایتد روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «ما از تصمیمات مالکان در ارتباط با برنامه‌ریزی، تشکیل و اعلام سوپرلیگ اروپا، منزجر و شرمساریم. این اقدامات به‌روشنی نشان می‌دهد که مالکان باشگاه تنها به افزایش سود خود فکر می‌کننند و اهمیتی برای دیدگاه‌های هواداران قایل نیستند.»

اواخر فرودین ماه، پس از آن که ۱۲ باشگاه ثروتمند اروپایی از طرحی جنجالی برای راه‌اندازی سوپرلیگی مجزا در اروپا خبر دادند، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا،  میزبان میزگردی با حضور نمایندگان نهادهای حاکم بر فوتبال بود.

در این جلسه اعضای فدراسیون فوتبال (اف.ای)، سازمان لیگ‌برتر و نیز نمایندگان هواداران حضور داشتند.

لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و تاتنهام، معروف به شش سرور لیگ برتر انگلستان، پس از آن که به عنوان اعضای موسس از طرح‌های اجرای سوپرلیگ اروپا خبر دادند، آماج انتقاد شدید سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، دولت، کارشناسان، و بازیکنان قرار گرفتند.

در نهایت، این تیم‌ها یک به یک انصراف خود را از شرکت در سوپرلیگ اعلام کردند.

بیشتر از ورزش