استرداد هاروی واینستین برای رسیدگی به ۱۱ مورد اتهام جنسی‌

واینستین در فوریه ۲۰۲۰ به تجاوز درجه سه و یک مورد عمل جنسی مجرمانه محکوم شد

هاروی واینستین همه اتهامات مبنی بر داشتن رابطه جنسی بدون رضایت را رد کرده است - KENA BETANCUR / Getty Images via AFP

قرار است تا ۳۰ روز دیگر هاروی واینستین را به لس آنجلس بازگردانند تا برای سایر اتهامات تجاوز و خشونت جنسی‌اش مورد محاکمه قرار گیرد.

این غول رسوای صنعت فیلمسازی که هم‌اکنون در بوفالوی نیویورک مشغول گذراندن ۲۳ سال زندانش است، جمعه صبح (۳۰ آوریل) در جلسه مجازی دادگاه در برابر قاضی حاضر شد. کنت کیس، قاضی اری کانتی، حکم داد واینستین را تا روز ۳۰‌ ماه مه به لس آنجلس اعزام کنند.

تنها راه مسترد نشدن واینستین این است که فرماندار نیویورک، اندرو کومو، در این مورد پادرمیانی کند یا وکلای واینستین موفق شوند حکم بازداشت او را لغو کنند.

بر اساس گزارش‌ها، قاضی در جلسه دادگاه جمعه گفت: «نیازی به برگزاری جلسه دیگری نیست. ایشان ۳۰ روز وقت دارد که به این حکم بازداشت اعتراض کند یا از فرماندار بخواهد حکم انتقالش را لغو کند.»

نورمن افمن، وکیل واینستین، به قاضی گفت در مهلت تعیین‌شده کارهای اداری پرونده را انجام خواهد داد. در این صورت لازم خواهد بود برای مذاکره در مورد این استرداد دادگاه دیگری تشکیل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌ها افمن گفت: «همین‌جا اعلام می‌کنم قصد تشکیل این پرونده را دارم و هرچه سریع‌تر این کار را انجام خواهم داد.»

به گزارش لس آنجلس تایمز، واینستین در لس آنجلس به چهار مورد تجاوز به عنف، چهار مورد جماع دهانی به عنف، دو مورد ضرب و جرح جنسی و یک مورد دخول به عنف متهم است که پنج زن بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ علیه او مطرح کرده‌اند.

اوایل ماه آوریل افمن اعلام کرد موکلش به دلیل بیماری جسمی و نیاز به مراقبت‌های پزشکی هنوز آمادگی استرداد را ندارد. او گفت: «موکلم وقت دندان‌پزشکی دارد و اگر نرود دندان‌هایش را از دست می‌دهد. تا همین حالا هم به گمانم چهار دندانش خراب شده است.»

واینستین در فوریه ۲۰۲۰ به تجاوز درجه سه و یک مورد عمل جنسی مجرمانه محکوم شد و ماه بعد حکم ۲۳ سال زندان برای او صادر شد.

گروه وکلای واینستین بی‌درنگ پس از اعلام حکم در ماه فوریه، سخن از فرجام‌خواهی به میان آوردند. دانا روتونو، وکیل واینستین، همان زمان به رسانه‌ها گفت گروه وکلای وی «قطعا درخواست تجدیدنظر خواهند داد» و افزود «این مبارزه هنوز پایان نیافته است».

این تهیه‌کننده سابق سینما همه اتهامات مبنی بر داشتن رابطه جنسی بدون رضایت را رد کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان