اعمال محدودیت سفر از هند به آمریکا

۳۸۶ هزار و ۴۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند

آمار کل جانباختگان کووید-۱۹ در هند به ۲۰۸ هزار و ۳۳۰ تن رسیده است- Arun SANKAR / AFP

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با اشاره به افزایش شدید مبتلایان به کووید-۱۹ در هند و احتمال ورود سویه‌های خطرناک ویروس به ایالات متحده، اعلام کرد محدودیت‌هایی بر سفر از هند به آمریکا اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جن ساکی در نشست خبری روزانه خود در واشینگتن گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، این تصمیم را بر اساس توصیه‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اتخاذ کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت: «این سیاست در پی افزایش فوق العاده شدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ و به جریان افتادن سویه‌های مختلف (ویروس جدید کرونا) در هند به اجرا گذاشته خواهد شد.»

با اعلام ۳۸۶ هزار و ۴۵۲ مورد جدید ابتلا، شمار کل مبتلایان به کرونا در هند از آغاز همه‌گیری تاکنون به بیش از ۱۸.۷ میلیون افزایش یافت و پس از ایالات متحده، در رده دوم جدول بیشترین موارد ابتلا در جهان قرار گرفت.

وزارت بهداشت هند روز جمعه ضمن اعلام این خبر گفت، با فوت ۳ هزار و ۴۹۸ تن دیگر بر اثر این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته، آمار کل جانباختگان کووید-۱۹ در آن کشور به ۲۰۸ هزار و ۳۳۰ تن رسیده است.

کارشناسان معتقدند هر دو این آمار به مراتب کمتر از آمار واقعی هستند، اما این که چقدر با واقعیت فاصله دارند مشخص نیست. هند بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد.

بیشتر از جهان