انتخابات فلسطینی‌ها به تاخیر افتاد؛ واکنش حماس و اتحادیه اروپا

انتخابات پارلمانی فلسطینی‌ها قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه اول خرداد برگزار شود

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه زمان برنامه ریزی شده قبلی برای برگزاری انتخابات سراسری را به تاخیر انداخت-THAER GHANAIM / AFP / PPO

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه زمان برنامه ریزی شده قبلی برای برگزاری انتخابات سراسری را به تاخیر انداخت.

به گزارش رویترز، اختلاف بر سر رأی گیری در شرق اورشلیم که به اسرائیل الحاق شده، و اختلاف در حزب متبوع او دلیل تاخیر اعلام شده است.

انتخابات پارلمانی فلسطینی‌ها قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه ۲۲ ماه مه، اول خرداد، و انتخابات ریاستی نیز در روز ۳۱ ژوئیه، نهم مرداد، برگزار شود.

عباس، اسرائیل را بابت نامشخص بودن این که آیا فسطینی‌های شرق اورشلیم و اراضی اشغالی کرانه باختری و غزه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند یا نه، سرزنش کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در یک نطق تلویزیونی گفت، «در مواجهه با این وضعیت دشوار، ما تصمیم گرفتیم تاریخ برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری را تا تضمین مشارکت اورشلیم و مردم آن به تعویق بیاندازیم.»

به تاخیر انداختن تاریخ برگزاری انتخابات سه ماه پس از آن اعلام می شود که قرار شد پس از سال‌ها بار دیگر انتخابات در اراضی فلسطینی برگزار شود. قرار بود امروز فعالیت‌های انتخاباتی نیز آغاز شود.

حماس بلافاصله از این اعلام انتقاد کرد و صدها تن از هواداران آن پس از مراسم نماز جمعه و در محکومیت این تصمیم عباس دست به تظاهرات زدند. سخنگوی حماس نیز محمود عباس را متهم کرده که با این تصمیم، وفاق ملی میان فلسطینی‌ها، را نقض کرده است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تاخیر افتادن انتخابات را بسیار ناامیدکننده خوانده و گفته باید فورا یک تاریخ جدید برای برگزاری انتخابات تعیین شود.

بیشتر از جهان