تاثیر اختلال نعوظ بر بازدهی شغلی مردان

بیش از نیمی از مردان میان ۴۷ سال، اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند

عکس از pexels.com

یک پژوهش جدید نتیجه‌گیری می‌کند که مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند نسبت به سایرین بازده شغلی کمتری دارند.

پژوهشگران شرکت دارویی «فایزر»، موسسه تحقیقات سلامتی «کَنتار» و بیمارستان «آلوارادو»در سن‌دیه گو در کالیفرنیا، دست به یک پژوهش بین‌المللی زدند تا ببینند اختلال نعوظ چه تاثیری بر بازدهی شغلی و کار کسانی دارد که مرتبا غیبت دارند.

این پژوهش که در«نشریه بین‌المللی درمان‌های بالینی» منتشر شده، بیش از پنجاه هزار مرد میان چهل و هفتاد سال را در برزیل، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و آمریکا مورد مطالعه قرار داده است.

تیم محققین، همچنین، از داده‌های مرکز بین‌المللی بهداشت و سلامت ملی در میان سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ استفاده کرده‌اند. (توضیح: این مرکز گزارش بیماران را در مورد مشکلات شان جمع‌آوری کرده و در مواردی آنها را به مراکز درمانی مرتبط راهنمایی می‌کنند).

این پژوهش نتیجه‌گیری کرده است که ۲۴.۸ درصد مردهایی که به اختلال نعوظ مبتلا هستند، گزارش کرده‌اند که بازده شغلی‌شان لطمه دیده است. این در مقایسه با ۱۱.۲ درصد مردانی است که دچار ناتوانی جنسی نیستند.

در این میان، ۲۸.۶ درصد مردانی که مشکلات نعوظ دارند گفته‌اند فعالیت‌های شان در مجموع کاهش یافته که دو برابر مردهایی است که با این مشکل روبرو نیستند.

افزون بر این، ۷.۱ درصد کسانی که دچار اختلال نعوظ هستند، گفته‌اند از حاضر شدن بر سر کار پرهیز می‌کنند، و ۲۲.۵ درصد آنها گفته‌اند با وجود آن که حالشان مساعد نیست، کار می‌کنند.

در مقایسه، ۳.۲ درصد مردهایی که دچار اختلال نعوظ نیستند، گزارش کرده‌اند که از حضور بر سر کار پرهیز می‌کنند، و تنها یک دهم آنها در صورت بیماری همچنان کار می‌کنند.

«وینگ یو تَنگ» مدیر شرکت تولید دارویی «فایزر» و یکی از مولفین این گزارش، روی اهمیت نتیجه این پژوهش تاکید کرده است.

او گفت:«این پژوهش نشان می‌دهد که اختلال نعوظ یک نگرانی رایج است که بر بازدهی شغلی و غیبت از سر کار اثر می‌گذارد.»

طارق حسن، مولف ارشد این گزارش و عضو بخش دارویی «فایزر» نیز بر تاثیرات ناتوانی جنسی مردها در سراسر جهان تاکید دارد.

آقای حسن گفت: «گستردگی بین‌المللی داده‌ها که از هشت کشور مختلف ناشی می‌شود نشان می‌دهد که این مشکل در سطح جهانی رایج است.»

از هشت کشور تحت پژوهش، ایتالیا بالاترین نرخ اختلال نعوظ را دارد. نیمی از جمعیت ذکور این کشور با این مشکل روبرو هستند.

به گفته انجمن جراحان مجاری ادرار بریتانیا (بی اِی یو اِس)، اختلال نعوظ در ۵۰ تا ۵۵ درصد مردهای میان چهل و هفتاد سال دیده می‌شود. «بی ای یو اس» اختلال نعوظ را اینگونه توصیف می‌کند:«ناتوانی در رسیدن یا حفظ نعوظ برای دخول جنسی و ارضای هردو زوج.»

اداره بهداشت ملی بریتانیا می‌گوید علل عمده این مسئله استرس، خستگی، اضطراب و مصرف بیش از حد مشروبات الکلی است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent