رکورد شکنی‌های کرونا در هند؛ کمبود جا برای سوزاندن اجساد

جایگاه‌های مرده‌سوزی به طور ۲۴ ساعته فعال هستند و اکنون هند با مشکل کمبود جا برای سوزاندن اجساد مواجه است

هند با گزارش ابتلای ۳۵۸ هزار و ۴۵۲ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر رکورد جهانی میزان ابتلا به ویروس کرونا را شکست.  همچنین بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

به این ترتیب، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در هند تنها در عرض سه روز گذشته، به بیش از یک میلیون نفر رسید. براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت هند، مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ از آغاز همه‌گیری به ۱۸ میلیون نفر رسیده است.

افزایش شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹، علاوه بر فشار بی‌سابقه بر نظام درمانی این کشور، اکنون مشکلات دیگری را نیز پدید آورده است.

در روزهای اخیر، اعلام شده که امکانات و تسهیلات لازم برای سوزاندن همه اجساد جان‌باختگان این بیماری وجود ندارد.

شهردار دهلی گفته است در حال حاضر، روزانه دست کم ۶۰۰ جسد در مراکز رسمی سوزانده می‌شودږ این رقم، دو برابر آمار عادی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که آمار رسمی دقیقی وجود ندارد که نشان دهد روزانه دقیقا چند جسد در هند سوزانده می شود، عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده از کوره‌ها به نمادی از بحران کووید-۱۹ در هند تبدیل شده است.

کمبود کوره‌هایی که به سوزاندن اجساد متوفیان اختصاص دارند، باعث شده که بسیاری از نقاط مانند پارکینگ‌های عمومی در دهلی نو، به مکانی برای سوزاندن اجساد قربانیان همه‌گیری کرونا اختصاص یابد. شمار بالای اجساد و تسهیلات اندک برای پاسخگویی به این میزان تقاضا، باعث شده که خانواده‌ها با دریافت بلیت، برای سوزاندن اجساد متوفیان، در نوبت انتظار بمانند.

مشکل اما تنها به کوره‌ها محدود نیست. فضای گورستان اصلی مسلمانان در دهلی نو نیز به سرعت در حال پر شدن  است و زمین کافی برای دفن جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا وجود ندارد. این وضعیت باعث شده که حتی برخی از مسلمانان نیز، که قادر به کفن و دفن عزیزان خود نبوده‌‌اند، به ناچار حاضر به سوزاندان اجساد آنها شوند.

بیشتر از جهان