محرومیت جودوی ایران به دلیل پرهیز از رویارویی با حریفان اسرائیلی

جودوکاران ایران تا دو سال دیگر از شرکت در همه مسابقات بین‌المللی محروم شدند

سعید ملایی، جودوکار وزن منفی ۸۱ کیلوی ایران از سوی مقامات اجرایی ایران و نیز فدراسیون جودی ایران مجبور شده تا برای رو در رو نشدن با جودوکار اسرائیلی ساگی موکی از مسابقات کنار بکشد- CHARLY TRIBALLEAU / AFP

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو، روز پنجشنبه فدراسیون جودوی ایران را تعلیق کرد.

به گزارش فدراسیون جهانی جودو که مقر آن در سوئیس است، فدراسیون جودوی ایران چهار سال از همه رقابت‌های بین‌المللی محروم خواهد شد. ایران سه هفته فرصت دارد به این حکم اعتراض کند.

محرومیت فدراسیون جودوی ایران در صورت رد درخواست تجدیدنظر ایران، تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حکم اولیه فدراسیون جهانی جودو در شهریور ماه ۱۳۹۸ اعلام شد که در آن آمده بود: «فدراسیون جهانی جودو مطلع شده که در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۹ در جریان جام جهانی جودو در توکیو سعید ملایی، جودوکار وزن منفی ۸۱ کیلوی ایران از سوی مقامات اجرایی ایران و نیز فدراسیون جودی ایران مجبور شده تا برای رو در رو نشدن با جودوکار اسرائیلی ساگی موکی از مسابقات کنار بکشد».

بر اساس این حکم، جودوی ایران از همه مسابقات، همچنین فعالیت‌های اداری و اجتماعی که زیر نظر این نهاد جهانی یا اتحادیه‌ها و انجمن‌های وابسته به آن برگزار می‌شود، محروم شد.

ایران به این حکم اعتراض کرد و در نهایت، دیوان دواری ورزش با ردّ حکم فدراسیون جهانی، حکم داد که تیم ملی جودوی ایران می‌تواند در مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ شرکت کند. اما روز پنجشنبه، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، محرومیت ایران را دوباره اعلام کرد.

فدراسیون جهانی جودو در سال ‍۱۳۹۸ گفت که «ایران مرتکب نقض آشکار و جدی اساسنامه فدراسیون جهانی جودو شده و اهداف و اساس فعالیت فدراسیون جهانی را رعایت نکرده است.»

بیشتر از ورزش