رشد ۲۵ درصدی پدیده ازدواج‌ سفید در دهه گذشته

نخست‌وزیر بریتانیا و دوست‌دخترش نمونه مشهور ازدواج سفید در بریتانیا هستند

Getty Images

داده های جدید نشان می دهد همزیستی زوج هایی که ازدواج نکرده اند، معروف به «ازدواج سفید»، سریعترین رشد را در نوع تشکیل خانواده در بریتانیا دارد. 

ارقامی که روز چهارشنبه از طرف اداره آمار ملی بریتانیا منتشر شد، نشان می دهد تعداد زوج هایی که بدون ازدواج با هم زندگی می کنند در طول ده سال، 25.8 درصد افزایش یافته و از دو میلیون و هفتصد هزار نفر در سال ۲۰۰۸، به سه میلیون و چهارصد هزار نفر در سال ۲۰۱۸ رسیده است. 

مقامات اداره آمار ملی معتقدند که این تغییر می تواند به دلیل آن باشد که زوج ها بیشتری تصمیم می گیرند پیش از ازدواج با یکدیگر زندگی کنند.

نتیجه این پژوهش پس از افشای این خبر منتشر شده که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در«داونینگ استریت» (محل اقامت رسمی نخست وزیران بریتانیا) با دوست دخترش، کَری سیموندز، زندگی خواهد کرد. این ها نخستین زوجی هستند که بدون ازدواج در محل اقامت نخست وزیر زندگی خواهند کرد.

بوریس جانسون و دوست دخترش قصد دارند در آپارتمانی در بالای شماره یازده «داونینگ استریت» اقامت کنند.

اداره آمار، همچنین، افشاء کرده که تعداد زوج های همجنس نیز رو به افزایش بوده است.

در سال ۲۰۱۵، تعداد زوج های همجنس در بریتانیا ۱۵۲ هزار نفر بوده در حالیکه این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۲۳۲ هزار نفر بالغ شده است.

در این میان، بیش از هر زمان برتعداد کسانی که تنها زندگی می کنند، افزوده شده است. در سال ۲۰۱۸، هشت میلیون نفر تنها زندگی می کردند که نسبت به سال پیش از آن سیصد هزار نفر افزایش داشته است.

این گزارش، همچنین، نتیجه گیری می کند که کسانی که در قرن اخیر وارد دوره جوانی  شده اند، برای ترک خانه در زحمت هستند. در سال ۲۰۱۸، از هر چهار جوان بین 20 تا 34 سال، یک نفر با والدینش زندگی می کند.

سوفی ساندرز، آمارگر اداره آمار جمعیت بریتانیا، می گوید این نتایج نشان می دهد چگونه نحوه زندگی مردم در طول ده سال گذشته تغییر کرده است.

او گفت: «هرچند خانواده های مبتنی بر ازدواج همچنان معمول ترین نوع خانواده است، ولی ازدواج سفید به خاطر آن که مردم به گونه ای فزاینده ترجیح می دهند قبل از ازدواج -- یا بدون آن -- با هم زندگی کنند، سریع ترین نرخ رشد را داشته است». 

در عین حال، بیش از هر زمان، تعداد بیشتری از مردم تنها زندگی می کنند، بر تعداد زوج های همجنس افزوده شده، و تعداد بیشتری از جوانان بالغ با والدینشان زندگی می کنند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی