چرا مگان در خانواده سلطنتی خوشحال نبود؟

«هری، ذهن مگان را درباره مقتضیات زندگی درباری روشن نکرده بود»

متخصص خاندان سلطنتی گفت: شاهزاده هری، مگان مارکل را برای مقتضیات زندگی سلطنتی آماده نکرده بود.

رابرت جابسون، دبیر سلطنتی نشریه ایونینگ استاندارد و نویسنده کتاب «قرن شاهزاده فیلیپ»، به نشریه پیج سیکس گفت: «این مشکل مشترکا تقصیر هری و مگان است، ولی بیشتر هری، چرا که به کفایت، مقتضیات این زندگی را برای مگان توضیح نداد.»

او گفت: «هری فرد چندان زرنگی هم نیست، ولی شاید اصلا نمی‌خواسته این امر را برای مگان توضیح دهد. عضوی از خاندان سلطنتی بودن کار دشواری است. مردم فکر می‌کنند کار سختی نیست، ولی هست. اصلا کار زرق و برق‌داری نیست و شاید مگان هم چنین چیزی نمی‌خواسته است.»

آقای جابسون توضیح داد که دوشس ساسکس می‌توانست قبل از ازدواج بیشتر علاقه خود را به این زندگی نمایش دهد.

او گفت: «اگر می‌خواهید با فردی از یک خانواده معتبر ازدواج کنید، وظیفه شماست که تحقیقات خود را انجام دهید.»

او همچنین اشاره کرد که چگونه کاخ سلطنتی او را به یکی از اعضای تیم شخصی ملکه سپرده تا به عروس جدید کمک کند تا جزئیات ظریف «والاگهر»  بودن را یاد بگیرد که باعث می‌شود خانم مارکل دیگر هیچ بهانه‌ای برای بی‌اطلاع از ریزه‌کاری‌ها نداشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «وقتی مگان دید خانه او خانه‌ای کوچک است و ویلیام و کیت زوج شماره اول در نظر گرفته می‌شوند، احتمالا آن را درک نکرد و با خود پنداشت "خب ما هم می‌توانیم وضعیت خود را بهتر کنیم و شروع به بهره‌برداری تجاری از خاندان سلطنتی کنیم"، اما صادقانه بگویم که این امری غیرقابل قبول است.»

این نویسنده گفت، هدف خاندان سلطنتی «خدمت و کمک به دیگران است و جایی برای کمک به خود وجود ندارد. به نظرم متاسفانه این چیزی است که اینجا پیش آمد. من واقعا هری را سرزش می‌کنم، چون او هم خر را می‌خواست و هم خرما را و نمی‌توان چنین کرد.»

در ۳۱ مارس ۲۰۲۰ این زوج به طور رسمی از مناصب خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کناره‌گیری کردند.

این زوج در بیانیه‌ای در همان زمان گفتند: «بعد از ماه‌ها تفکر و گفت‌وگوهای داخلی، تصمیم گرفتیم در سال جاری روند انتقالی مورد نظر خود را کلید بزنیم و نقش جدید ترقی‌خواهی در داخل این نهاد برای خود دست و پا کنیم. همچنان که همواره از والاحضرت ملکه حمایت خواهیم کرد، بنا داریم از مناصب خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کناره‌گیری کنیم و کار کنیم تا از نظر مالی مستقل شویم.»

آنان ادامه دادند: «با تشویق ملکه، به ویژه طی چند سال گذشته، است که ما احساس می‌کنیم برای این تغییر آماده هستیم. اکنون قصد داریم وقت خود را بین بریتانیا و امریکای شمالی تقسیم کنیم، و به انجام وظایف خود در قبال ملکه، کشورهای مشترک‌المنافع و ملت ادامه دهیم. این تقسیم جغرافیایی محل زندگی به ما اجازه می‌دهد پسرمان را با درک و احترام به سنت‌های سلطنتی که در آن به دنیا آمده بزرگ کنیم و در همان حال، فضایی برای خانواده خود فراهم کنیم تا روی فصل بعدی زندگی، که شامل تاسیس سازمان خیریه‌مان می‌شود، تمرکز کنیم.»

آنان افزودند: «در آینده و در موعد مناسب جزئیات کامل این مرحله هیجان‌انگیز آتی را با عموم به اشتراک خواهیم گذاشت و همواره به همکاری خود با والاحضرت ملکه، شاهزاده ولز، دوک کمبریج، و سایر طرفین ذی‌ربط ادامه خواهیم داد. تا آن زمان لطفا پذیرای سپاس عمیق ما برای حمایت همیشگی خود باشید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی