ابراز نگرانی مقامات آمریکا و اسرائیل از پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران

مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل در مورد ایجاد کارگروه مشترک با تمرکز بر تامین تجهیزات نظامی از سوی ایران برای متحدانش در منطقه به توافق رسیدند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن و بن شبات، همتای اسرائیلی‌اش روز سه‌شنبه در ادامه سلسله نشست‌های خود درباره هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران گفت‌و‌گو کردند-AFP

مقامات آمریکایی و اسرائیلی در نشست سه‌شنبه در واشینگتن درباره نگرانی‌های جدی خود در مورد پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کردند و به گفته کاخ سفید در زمینه تهدید جدی ناشی از رفتار ایران در خاورمیانه توافق دارند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن و بن شبات، همتای اسرائیلی‌اش و هیات همراه او روز سه‌شنبه در ادامه سلسله نشست‌های خود درباره هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران گفت‌و‌گو کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید می‌گوید دو طرف در زمینه ایجاد یک کارگروه درون سازمانی با تمرکز بر تهدید فزاینده ناشی از اقدامات ایران در زمینه تامین موشک و پهپاد برای متحدانش در منطقه به توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، این مذاکرات همزمان با دور سوم مذاکرات هسته‌ای در وین بین ایران و کشورهای باقیما‌نده در برجام و آمریکا انجام شد. هدف از این مذاکرات بازگشت به برجام اعلام شده است.

نشست مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل در واشینگتن در حالی برگزار شد که فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه ایران اطلاعاتی را درباره روابط مقامات آمریکایی با جمهوری اسلامی افشا کرده است.

محمدجواد ظریف در این فایل صوتی می‌گوید که جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا ۲۰۰ مورد حمله اسرائیل به منافع جمهوری اسلامی در سوریه را به او اطلاع داده بود.

گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکایی خواستار توضیح جان کری در این زمینه شده و او را متهم کرده‌اند که از طریق درز اطلاعات محرمانه مربوط به اسرائیل به عنوان شریک استراتژیک ایالات‌متحده، منافع آمریکا را به خطر انداخته است.

کری در واکنش به این اتهام‌ها گفته که «این داستان و اتهام‌ها کاملا غلط» است.