شناسایی پنج مورد ابتلای مشکوک به کرونای هندی در استان بوشهر

نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در هند ۵۰ درصد مسری‌تر و ۶۰ درصد کشنده‌تر از انواع قبلی ویروس است

ATTA KENARE / AFP

منابع خبری ایرانی به نقل از سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر از شناسایی پنج تبعه هندی مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت که مسئله ابتلای آنان به نوع جهش‌یافته ویروس در دست بررسی است.

کشمیری گفت که در پی اطلاع از اقامت شماری از اتباع هندی در یکی از مراکز اقامت در شهر بوشهر، بازرسان بهداشتی از آنان تست گرفتند.

او گفت که در اقامتگاه فوق، حدود ۲۰ شهروند هندی حضور داشتند که آزمایش پنج نفر از آنان مثبت اعلام شد.

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر، مرکز اقامتی قرنطینه شده است.

پیشتر همزمان با افزایش شتابان شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ و همچنین شمار جان‌باختگان، مقام‌های بهداشت و درمان ایران درباره افزایش روند مرگ‌ومیر در هفته‌های آینده ابراز نگرانی کرده بودند. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران درباره شنیده شدن «صدای پای ویروس جهش‌یافته هندی» هشدار داده بود و مقام‌های بخش بهداشت و سلامت گفته بودند که امکان ورود این ویروس به کشور وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هند در یک ماه گذشته صحنه شیوع گسترده کرونا بوده و نوع جهش‌یافته جدیدی از ویروس در این کشور شناسایی شده که گفته شده در مقایسه با گونه‌های قبلی سرعت انتقال آن ۵۰ درصد بیشتر است و میزان کشندگی آن ۶۰ برابر انواع قبلی است. ‌

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران نیز از شناسایی قطعی سه بیمار مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا از نوع آفریقای جنوبی «در یکی از استان‌های جنوبی»‌خبر داده است.

آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در ایران پس از نوروز و تعلل دولت در ممانعت از سفرهای نوروز، با رشدی شتابان افزایش یافت. معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران، روز دوشنبه ششم اردیبهشت با اشاره به بستری شدن روزانه ۱۴۰۰ بیمار در تهران، گفت که «بار بیماری در تهران کماکان در اوج است.» آمار دولتی حاکی است که روز دوشنبه ششم اردیبهشت حدود ۵۰۰ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند.

پیشتر در تاریخ چهارم اردیبهشت، سازمان هواپیمایی کشوری، از لغو تمام پروازها میان ایران و هند و پاکستان خبر داده بود.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که برای جلوگیری از ورود ویروس هندی به کشور از سپاه پاسداران برای کنترل مرزهای شرقی کمک گرفته شده و در مرزهای جنوبی اقدامات جدید در دست انجام است.