دستور روحانی به وزارت اطلاعات برای پیگیری عوامل انتشار فایل ظریف

ربیعی: انتشار فایل ظریف اقدام علیه منافع ملی است

برملاشدن مصاحبه‌ای خصوصی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جنجالی سیاسی به پا کرده است - تسنیم

سخنگوی دولت اعلام کرد که حسن روحانی به وزارت اطلاعات دستور داده تا عوامل انتشار فایل صوتی جواد ظریف را شناسایی کنند. او افشای فایل صوتی اخیر را سرقت دانست و مدعی شد که این کار توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی است.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: «این فایل توسط رسانه پترو دلاری کینه‌توز که با دلار نفتی اداره می‌شود (ایران اینترنشنال) منتشر شده است، همین امر نشانگر توطئه‌آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است. رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند تا عوامل توطئه را شناسایی کنند. این ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی ما است.»

ربیعی در ادامه اظهار داشت که پس از بازگشت وزیر خارجه از سفر، توضیحات لازم برای برطرف کردن سو برداشت‌ها ارائه خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برملاشدن مصاحبه‌ای خصوصی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جنجالی سیاسی به پا کرده است.

در این مصاحبه که بخش‌هایی از آن به‌صورت فایل صوتی در رسانه‌ها منتشر شده، آقای ظریف می‌گوید که دست‌وپای وزارت خارجه در تصمیم‌گیری بسته است و نیروهای نظامی و امنیتی حرف آخر را در این زمینه می‌زنند. او همچنین توضیح می‌دهد که قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، چگونه در عمل سیاست ایران در مورد سوریه را تعیین می‌کرد.

انتشار بخش‌هایی از این فایل صوتی، با واکنش تند وزارت خارجه جمهوری اسلامی روبه‌رو شد. روز یکشنبه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی این وزارتخانه، گفت: «فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به‌هیچ‌وجه منعکس‌کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به‌تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر به فرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.»